به گزارش ایرنا عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) در سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی با برگزاری آیین هایی مشترک و به نمایش گذاشتن جلوه ای زیبا از وحدت اسلامی عید مبعث پیامبر اعظم(ص) را گرامی می دارند.
مردم مومن این دیار از روز دوشنبه در آستانه سالروز بعثت نبی رحمت و مرحمت (ص) با نصب پرچم، پارچه نوشته و پارچه های رنگین در خیابانها و معابر عمومی، سردرب ادارات و اماکن عمومی، برپایی ایستگاههای صلواتی و پخش شربت و شیرینی جشن های عید سعید مبعث را آغاز کردند.
حضور با شکوه نوجوانان و جوانان شیعه و سنی در جشن های عید مبعث و به پاس رسالت خاتم الانبیاء(ص) شور و حال خاصی به این آیین ها بخشیده است.
بسیاری از جوانان دختر و پسر شیعه و سنی به میمنت شب عید مبعث زندگی مشترک خود را با جشن و سرور آغاز کردند.
در زاهدان خیل جوانان با شور و نشاط در خیابانهای دانشگاه، بزرگمهر، امیرالمومنین (ع)، بلوار شهید مطهری، میدان امام علی(ع) سوار برخودروها و حمل پرچم جمهوری اسلامی و بوق زدنهای مکرر به جشن و سرور پرداخته و سایر شهروندان را نیز به نشاط آوردند.
ایستگاههای صلواتی از عابران پیاده و سرنشینان خودروها با شربت و شیرینی پذیرایی می کنند.
جشن های بعثت از شب گذشته و امروز در برخی مساجد این استان به ویژه مسجد بعثت و حسینیه ثارالله سپاه زاهدان با حال و هوای خاصی برگزار شده است.
سردار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در مراسم جشن بعثت که با حضور قشرهای مختلف شیعه و سنی در حسینیه ثارالله زاهدان برگزار شد با تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) اهداف مبعوث شدن حضرت ختمی مرتبت به پیامبری را تشریح کرد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.