به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: بزرگان کشور از بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی سخن می گویند که این نشان از ناکارآمدی نظام آموزشی دارد.
وی بیان کرد: نخستین کار برای بهبود وضعیت در نظام آموزشی بازنگری در نوع نگاه آموزش و پرورش با همکاری انجمن اولیا و مربیان به حوزه آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش است.
وی با تاکید بر تقویت زیرساخت های آموزشی گفت: زیرساخت های آموزشی باید به گونه ای تغییر کند که دانش آموزان از روی علاقه رشته های فنی و حرفه ای را برای تحصیل انتخاب کنند.
وی افزود: سند راهبردی ارتقای توسعه مهارت در سیستان و بلوچستان باید زودتر آماده شود تا ارتباط منطقی میان نیاز آموزش و پرورش، دانشگاهها و بازار کار در مساله مهارت آموزی شکل گیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اجرای پروژه های مختلف توسعه ای در سیستان و بلوچستان بازار خوبی برای استفاده از نیروهای فنی در استان شکل گرفته است که بر این اساس آموزش و پرورش باید مدارس فنی و حرفه ای را افزایش دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران استانی در انجام اقدامات آموزشی نگاه عدالت و توازن منطقه ای را باید رعایت کنند.
هاشمی اظهار داشت: 500 هزار بی سواد در سیستان و بلوچستان داشتیم که نیمی از آنان زیر 50 سال بودند که با اقدامات صورت گرفته در چند سال اخیر 120 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل سرکلاس های درس حضور یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی مهمترین معضل آموزش و پرورش استان است گفت: در توزیع سهم استخدامی به این استان باید نگاه عدالت محور رعایت شود.
علیرضا نخعی افزود: بر اساس آمار، بیش از هشت هزار معلم در سیستان و بلوچستان کمبود داریم که بخشی از این کمبود با جذب نیروهای خرید خدمتی برطرف شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در تشریح عملکرد این مجموعه از سال 92 تا کنون گفت: 692 مدرسه با 2 هزار و 31 کلاس درس با اعتبار هزار و 770 میلیارد ریال در استان ساخته شده است.
علیرضا راشکی اظهار داشت: همچنین 580 مدرسه با حدود 2 هزار کلاس درس نیز در سیستان و بلوچستان حال ساخت است.
وی افزود: 301 مدرسه با اعتبار 77میلیارد ریال از مجموع پروژه هایی که در این مدت ساخته شده با مشارکت خیران بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع برای بیش از 141 هزار دانش آموز استان تجهیزات استاندارد جایگزین تجهیزات فرسوده شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 68 کلاس درس در این مدت در استان تخریب و بازسازی شده است.
راشکی اظهار داشت: حدود 2 هزار کلاس درس در استان به سامانه گرمایشی و 2 هزار و 900 کلاس درس نیز به سامانه سرمایشی مطلوب تجهیز شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی**انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.