نبی بخش داوودی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 86 باب استخر دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان فعال است که انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور، آمور(شیرماهی)، فیتوفاگ و بیگ هد در طول سال پرورش داده می شود.
وی افزود: ماهی های تولید شده در ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط سیستان و بلوچستان نیز ارسال می شود.
وی بیان کرد: تمامی استخرها در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده است به طوری که از آب آنها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین های کشاورزی نیز استفاده می شود.
وی با بیان اینکه بیش از 150 نفر در استخرهای پرورش ماهی در ایرانشهر اشتغال دارند، گفت: ماهی های رها شده در استخرهای پرورش ماهی بصورت رایگان از طریق اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.
وی دوره پرورش ماهی در استخرهای پرورش ماهی ایرانشهر را هشت تا 10ماه ذکر کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی صحیح و احداث استخرهای دیگر در کنار مزارع می توان تولید ماهی را دراین شهرستان به طور چشمگیری افزایش داد.
وی بیان کرد: تجهیز استخرهای پرورش ماهی به سیستم هواده مهم ترین راهکار برای افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مخاطرات در طول دوره ی پرورش و به تبع آن افزایش درآمد قابل ملاحظه ی پرورش دهندگان است.
داوودی افزود: در حال حاضر بیش از 150نفر در کار پرورش ماهی در ایرانشهر فعالیت دارند که با برنامه ریزی بهتر می توان زمینه اشتغال افراد بیشتری را فراهم کرد.
وی همچنین از جوانان خواست با دریافت تسهیلات از این فرصت برای بهبود وضعیت معیشتی خود استفاده کنند.
به گزارش ایرنا ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006 **3213خبرنگار: محمد هادی**انتشاردهنده:اکبرنوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.