به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور قائم مقام وزیر کشور، مشاور وزیر کشور و مشاور ایثارگران استانداران سراسر کشور در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: از سال 58 تا 92، بیش از 90 هزار میلیارد ریال در بخش های عمرانی و تملک دارایی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری شده است درحالی که تنها در دولت یازدهم 12 هزار میلیارد ریال پروژه در استان در حال اجراست.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت بزرگترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین و جنوبی ترین شهر آن بیش از هزار و 100 کیلومتر است.
وی افزود: اقلیم متنوع، امکانات بالقوه، سرمایه های انسانی و اقوام آگاه به مسائل زمان و دسترسی به آب های آزاد از جمله ظرفیت های سیستان و بلوچستان است که در چند سال اخیر دولت تدبیر و امید از این پتانسیل ها برای بهبود وضعیت اقتصادی استان بهره گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته نگاه امنیتی بر سیستان و بلوچستان حاکم بود گفت: امروز به لطف خداوند و با تکیه بر آگاهی مردم، حمایت رهبر معظم انقلاب و دولت توانسته ایم این نگاه را از چهره استان بزداییم به طوری که امسال این استان به عنوان مقصد گردشگری ناشناخته برای ایرانیان انتخاب شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، گازرسانی، راه آهن چابهار - زاهدان و انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان از مهمترین پروژه های در دست اجرای دولت تدبیر و امید در این استان است.
هاشمی با گرامیداشت جایگاه شهدا و ایثارگران گفت: خداوند به زیبایی در قرآن حداقل در 10 آیه به مقام شهید و شهادت اشاره کرده است.
وی اظهار داشت: فکر و اندیشه شهید برای همگان به معنی پشت کردن به همه لذت ها و زیبایی های دنیوی است و حرکت در این مسیر امروز به ایران اسلامی اقتدار بخشیده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرط بودن در مسیر اقتدار و پیشرفت توجه به فرهنگ جبهه و ایثار به معنی داشتن رقابت همراه با معرفت و احترام است.
هاشمی تاکید کرد: راه شهید الگو است و نباید بگذاریم بر ارزش ها و آرمان های شهدا غبار بنشیند.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور نیز در این همایش گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فراتر از دولت ها و سلیقه های سیاسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تعلق دارد و همگی خادمان این فرهنگ ارزشمند هستیم.
غلامرضا یاوند عباسی افزود: باید با الگوگیری از روحیه فداکاری و ایثار شهدا در جایگاهی که هستیم ارزش های انقلاب اسلامی را مقدم بر منافع خود بدانیم.
به گزارش ایرنا همایش ملی یک روزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور قائم مقام وزیر کشور، مشاور وزیر کشور، استاندار و شماری از مسئولان استانی و مشاوران استانداران سراسر کشور در امور ایثارگران امروز /یکشنبه/ در تالار امام رضا(ع) دانشگان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی**انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.