اسفندیار زیدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: تاکنون 19 ایستگاه مطالعه کتاب که در اماکن پرتردد استان سیستان و بلوچستان مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه، ترمینال و ایستگاه راه‌آهن راه‌اندازی شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به جمع‌بندی آماری که اخیراً توسط کارشناسان ما صورت گرفته، در هر ایستگاه هر کتاب به طور متوسط توسط 3 نفر مطالعه شده و در مجموع 3 میلیون و 800 هزار ساعت مطالعه در این بخش ثبت شده  است.

وی با اشاره به اینکه آمار بازگشت کتاب‌های دریافت شده توسط مردم در این ایستگاه‌ها کم است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کتب ایستگاه‌های مطالعه که توسط مردم استان از این ایستگاه‌ها برداشته می‌شود، بازگردانده نمی‌شود، در مدت 3 سال اخیر  به طور مستمر 600 هزار جلد کتاب توسط نهاد کتابخانه‌ها به  ایستگاه‌های مطالعه کتاب سطح استان تزریق شده است.

زیدآبادی گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» انتخاب کردند، تلاش می‌کنیم در سال جاری کتاب‌هایی که با شعار سال همخوانی داشته باشند در اولویت اهدا به کتابخانه‌های عمومی استان قرار دهیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625503
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.