به گزارش ایرنا، محمدرضا سراوانی جمعه شب در نشست شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در سرسرای فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: بیش از 45 درصد معلولیت های بدو تولد به دلیل اختلالات ژنتیکی است و باید هرچه سریعتر برای شناسایی معلولیت ها، مرکز تخصصی ژنتیکی در این استان راه اندازی شود.
وی گفت: غربال گری ژنتیک در برنامه ششم توسعه کشور اجباری شده است و باید این خدمات برای حل قسمتی از مشکلات بهزیستی راه اندازی و فعال شوند.
وی افزود: راه اندازی مراکز تخصصی در زمینه های مختلف از جمله ژنتیک برای شناسایی معلولیت های بدو تولد در سیستان و بلوچستان یکی از ضرورت های این استان است.
وی تصریح کرد: بیش از 800 روستا مهد و مهد کودک در سطح استان سیستان وبلوچستان فعال است که در مناطق شهری و حاشیه شهر خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می کند.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از 95 درصد خدمات ارائه شده در سطح ادارات بهزیستی این استان را بخش خصوصی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: هزار مرکز و موسسه خصوصی برای توسعه خدمات اجتماعی بهزیستی را همراهی می کنند.
به گزارش ایرنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه جمعی از مدیران کل استانی روز جمعه وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، فرماندار و مسئولان محلی این شهرستان قرار گرفت.
رئیس سازمان بهزیستی کشور قرار است امروز /شنبه/ برای افتتاح چند طرح بهزیستی به شهرستان سرباز سفر کند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد انتشاردهنده: اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.