محمد سرایانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دلیل انتخاب این سه شهر برای برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات بهتر بودن زیرساخت های مخابراتی آنها نسبت به دیگر شهرهای استان بوده است.
وی افزود: نتایج انتخابات به روش تمام مکانیزه در این سه شهر بررسی و کاستی ها برطرف می شود تا این روش برای انتخابات دوره های بعدی در سایر شهرهای استان نیز اجرا شود.
وی گفت: بر اساس بخشنامه جدید در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است به ازای هر سه روستا یک شعبه اخذ رای با صندوق های مجزا داشته باشیم که به صورت گردشی در هر روستا حضور پیدا کنند.
رئیس اداره انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر این اساس شمار شعب اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان از حدود چهار هزار شعبه به حدود 2 هزار شعبه کاهش پیدا می کند.
سرایانی افزود: این کاهش شعب نقش مهمی در کاهش هزینه ها، نیروها و خودروهای فعال برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان خواهد داشت.
وی گفت: تا کنون 2 میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و 2 میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار استان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: تمام افراد واجد شرایط بالای 18 سال می توانند در انتخابات این دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری شرکت کنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی**انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.