به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عظیم بامری در خطبه‌های نماز جمعه دلگان با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل سپاه به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: این نهاد مقدس جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین دفاع از کیان نظام تاسیس شده و تاکنون به وظایف خود به بهترین نحو عمل کرده است.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه نقش سپاه و بسیج در کنار سایر قوای مسلح در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیلی بود، اضافه کرد: سپاه پاسداران حماسه‌های ماندگاری در دوران 8 سال در دفاع از کیان نظام اسلامی به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: در پایان جنگ تحمیلی و بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت بازسازی کشور و به منظور هماهنگی و نظارت بر این حجم از فعالیت سازندگی، سپاه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را به عنوان بازوی اصلی خود در عرصه فعالیت‌های سازندگی کشور تشکیل داد.

حجت‌الاسلام بامری گفت: تمام توان مهندسی سپاه در دوران 8 سال دفاع مقدس در اجرای طرح‌های عمرانی، سازندگی و صنعتی در کشور سوق داده شد.

وی افزود: امروز گستره وسیعی از فعالیت‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی کشور مانند سدسازی، ساخت اتوبان، فرودگاه، بازسازی بنادر و اسکله‌ها، راه‌سازی، طرح‌های آب‌رسانی و گازرسانی و احداث واحدهای مسکونی برای محرومان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سپاه انجام می‌شود.

سپاه در راستای حفظ نظام و آرمان‌های انقلاب خدمت می‌کند

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های نماز جمعه سراوانبا اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تاسیس سپاه اظهار داشت: پاسداران سپاه در راستای حفظ نظام و آرمان‌های انقلاب خدمت می‌کنند و همواره تفکر دینی سرلوحه راه این سبزپوشان انقلاب بوده است.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه سال 1358 و وقوع حادثه صحرای طبس، گفت: آمریکا شکست خفت‌باری را در حمله نظامی به ایران در طبس تجربه کرد و خداوند توطئه‌های آنها را در صحرای طبس رسوا کرد.

وی با اشاره به بمباران نیروی هوایی کشور سوریه توسط آمریکا، تصریح کرد: آمریکا که مدعی حقوق بشر است نه تنها در مقابل جنایات تروریست‌ها در سوریه سکوت کرده، بلکه از آنها پشتیبانی می‌کند و این حمله نظامی نیز در همین راستا انجام شده است.

دهقان با اشاره به اوضاع نامناسب اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور زمانی شکوفا می‌شود که از واردات کالاهای غیرضروری جلوگیری شود و از توان و تخصص جوانان در راستای تولید و اشتغال استفاده شود.

وی با بیان اینکه انتخابات مسئله سیاسی مهمی برای کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: مردم باید به کسی رأی دهند که از آرمان‌های انقلاب حمایت کند و خود را خدمتگزار مردم بداند.

سپاه به قدرتی بزرگ مقابل دشمنان نظام تبدیل شده است

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه چابهار با اشاره به دوم اردیبهشت‌ماه به عنوان سالروز تاسیس سپاه اظهار داشت: تاسیس سپاه به فرمان امام خمینی(ره) حقیقتاً یکی از معجزات انقلاب است و خوشبختانه امروز سپاه به مجری فرمان "وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ" تبدیل شده است.

امام جمعه چابهار افزود:‌ قرآن به ما دستور داده که قوای خود را جمع کنید و خود را نیرومند سازید تا دشمن از شما بترسد و سپاه تاکنون در این زمینه به خوبی عمل کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما گاهی برای رئیس جمهور فرانسه در پی کشته شدن چند نفر عرض تسلیت داریم اما در قبال قتل عام کودکان یمن و سوریه سکوت می‌کنیم که این رفتار در کشور اسلامی ایران جای تعجب دارد.

موسوی بیان کرد: شکر خدا بر نعمت سپاه، فراموش نمی‌کنیم بدعهدی شرکت‌های خارجی زمانی که  دست ما را خالی می‌گذاشتند، اما سپاه با تمام توان وارد عرصه می‌شد و موجبات پویا شدن اقتصاد را در سایه تحریم ظالمانه فراهم می‌آورد.

امام جمعه چابهار با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب همه ما باید تلاش کنیم تا انتخابات پرشور و در سلامت برگزار شود.

وی اظهار داشت: نامزدهایی که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت شدند باید قانونی تبلیغ کنند، از تخریب دیگران بپرهیزند و انتقاد سالم را سرلوحه خود قرار دهند.

موسوی گفت: امیدواریم رأی مردم به انتخاب رئیس جمهوری ختم شود که مطیع رهبر معظم انقلاب، دلسوز مردم و حافظ انقلاب باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 624565
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.