مجتبی پیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با داشتن شرایط اقلیمی مساعد توانایی بالایی برای پرورش و نگهداری شتر دارد به طوری که نیمی از شترهای کشور در این استان نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه ایران مقام ششم پرورش شتر در آسیا را دارد، افزود: اولویت سازمان جهاد کشاورزی هویت و شناسنامه دار کردن شترها با هدف دسترسی به آنها برای انجام کار اصلاح نژاد به منظور افزایش تولید گوشت و شیر این حیوان و ساخت جایگاه بهداشتی در صحراهای سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: شیر شتر که طلای سفید بیابان نیز نام دارد هم اینک به صورت سنتی در بازار عرضه می شود که با توجه به خواص درمانی آن و استقبال خوب مردم، این محصول باید به صورت صنعتی به بازار مصرف عرضه شود.
وی از ایرانشهر و دلگان با داشتن بیش از 14 هزار نفر شتر به عنوان مناطق مستعد پرورش این حیوان در استان نام برد و گفت: اولویت برنامه های سازمان جهاد کشاورزی، اصلاح نژاد شتر در این شهرستان ها است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 73 هزار نفر شتر در سیستان و بلوچستان نگهداری می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه 50 درصد شترهای کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است به دنبال راه اندازی مرکز پژوهشی و تحقیقاتی شتر در استان هستیم تا با دنبال کردن بحث های علمی در خصوص شتر، شترداران منطقه بهره برداری بهتری از پرورش این حیوان داشته باشند.
7314**8006 **3213خبرنگار: محمد هادی **انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.