مجری طرح انتقال آب به اراضی سیستان گفت: طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار اراضی سیستان سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای 3 هزار نفر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد صالحی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در شهرستان هامون اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات موثر در طرح انتقال آب به دشت سیستان نظام بهره‌برداری، پیوست اجتماعی، آینده طرح و مشارکت مردمی بوده است. 

وی در ادامه گفت: دولت در شرایط محدودیت منابع مالی پیشنهاد طرح انتقال آب به دشت سیستان را پذیرفت و در اوایل سال ۹۳ و باسفر ریاست‌جمهوری به استان سیستان وبلوچستان، شروع اجرای این پروژه  در دستور کار قرار گرفت و با موافقت مقام معظم رهبری بخشی از اعتبارات آن تخصیص یافت . 

مجری طرح انتقال آب به دشت سیستان  زمان محدود برای مطالعه و اجرای طرح، ظرفیت بالای انتقال آب با لوله در این طرح، مسائل مربوط به تهیه لوله و تجهیزات موردنیاز، مسائل اجتماعی و نظام مالکیت خاص زمین را ویژگی‌های طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان عنوان کرد.

صالحی‌نژاد با اشاره به تقسیم دشت سیستان به 16 ناحیه به منظور انتخاب 46 هکتار از اراضی برای انتقال آب، اذعان داشت: این طرح به منظور انتقال آب از منبع تا محل مقصد با لوله انجام خواهد شد .

وی افزود: انتقال آب با لوله به عنوان یکی از موضوعات اساسی دنبال شده که برای تحقق این امر تا قبل از آبیاری تحت فشار 4 هزار هکتار لوله از قطر 2هزار فولادی تا قطر 200 پلی اتیلن باید در اراضی سیستان اجرا شود.

مجری طرح انتقال آب به دشت سیستان خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کسری اعتبار طرح انتقال آب، اتمام این پروژه تا پایان سال 97 پیش بینی می شود .

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی، حدود 400 میلیون مترمکعب آب برای انتقال آب به 46 هزار هکتار اراضی سیستان مورد نیاز است که این مقدار 5 شهرستان منطقه سیستان را تحت پوشش آبیاری قرار می‌دهد.

مجری طرح انتقال آب به دشت سیستان گفت: 20 هزار هکتار از 46 هزار هکتار پروژه انتقال آب به دشت سیستان آماده بهره برداری و تامین آب بوده و 17 ایستگاه پمپاژ آب تا پایان سال  97 به بهره برداری می رسد . 

صالحی نژاد عنوان کرد: طرح انتقال آب به اراضی سیستان برای 3 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.