به گزارش ایرنا، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه آئین افتتاح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: راه اندازی این نمایندگی در منطقه محروم آهوران نیکشهر برای توجه بیشتر به آموزش و پرورش و رسیدگی به مشکلات آموزشی این بخش صورت گرفته است.
علی اوسط هاشمی افزود: دولت تدبیر و امید برای ارتقای فضاهای آموزشی اقدامات بسیار خوبی را در سیستان و بلوچستان انجام داده است.
فرماندار نیکشهر نیز گفت: 57 آموزشگاه با 161 کلاس درس از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
صاحب گل صالحی اظهار داشت: راه اندازی دبیرستان دانشگاه پسرانه و دخترانه از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر است.
وی از حضور استاندار سیستان و بلوچستان در بخش محروم آهوران شهرستان نیکشهر قدردانی کرد.
بخشدار آهوران گفت: این بخش با مرکزیت چانف از محرومیت بالایی در زمینه آموزشی برخوردار است بطوری که بسیاری از مدارس آن کپری، خشتی و فرسوده هستند.
محمدعلی مبارکی افزود: در حوزه بخش آهوران 60 مدرسه وجود دارد که 2 هزار و 498 دانش آموز در کلاس های درس مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: آهوران با مرکزیت چانف در دی ماه سال 1390 به بخش ارتقا پیدا کرده و در طول سه سال اخیر پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.
به گزارش ایرنا، افتتاح سایت 3g تلفن همراه، کلنگ زنی پروژه مجتمع آبرسانی به چانف، شرکت در همایش فرمانداران سراسر استان سیستان و بلوچستان، کلنگ زنی احداث پل ورودی رودخانه رشکی نیکشهر، شرکت در همایش تجلیل از نقش آفرینان در نمایشگاه صنایع دستی و آداب رسوم تهران از جمله برنامه های استاندار سیستان و بلوچستان در نیکشهر بوده است.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین صبح امروز پروژه برق رسانی به روستای میرآباد نیکشهر را افتتاح و در جمع مردم بومی، کسبه و بازاریان این شهرستان حضور پیدا کرد و از نزدیک با مشاغل گوناگون از جمله حلوای نیکشهری آشنا شد.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان ماه سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213**6081خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.