معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان از 4 سال گذشته تاکنون 25 تا 45 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر میرشکاری روز شنبه در نشست‌خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: امنیت خط قرمز نظام بوده و تامین امنیت رکن اصلی حاکمیت است .حدود ۱۰۰ طرح امنیتی مفصل و مدون در استان طراحی شده و به تصویب شورای تامین استان رسیده است.

میرشکاری خاطرنشان کرد: امنیت موضوعی دو طرفه بوده و علاوه بر دنبال‌کردن راهبردهای امنیتی در زمینه‌های مختلف ،همواره در تلاشیم تا در حوزه امنیت، موضوعات و اتفاقات را به سمت فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سوق دهیم. 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اذعان داشت: خوشبختانه امنیت سیستان و بلوچستان از سال ۹۲ تاکنون روز به روز افزایش یافته و احساس امنیت در سراسر استان حاکم شده است .

وی افزود: ما امنیت را به‌صورت مردم‌محور دنبال کرده‌ایم به این معنا که از  بزرگان، ریش‌سفیدان، علما، ائمه‌جمعه و سایر مردم برای برقراری امنیت و حل معضلات اجتماعی و درگیری‌های طایفه‌ای استفاده کرده‌ایم.

میرشکاری با بیان اینکه سال‌های ۹۴ و ۹۵ بهترین شرایط امنیتی بعد از انقلاب در استان حاکم شده، اظهار داشت: امنیت حاکم بر استان حاصل احترام به افراد  برای حل معضلات جامعه، ایجاد هم افزایی اجتماعی، فعال شدن دستگاه های اجرایی و توجه به زیرساخت‌های توسعه و صادرات است .

وی افزود: علاوه بر انجام فعالیت‌های مردم محور در سطح استان، رصد کردن اطلاعات و تخلف‌های صورت گرفته از طریق نرم‌افزاری کردن فعالیت‌های امنیتی همواره در دستور کار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار دارد .

میرشکاری عنوان کرد: توجه به زیرساخت‌های موجود در استان و نقش آنها برای تولید اشتغال، سبب فعال‌شدن بسیاری از واحدهای راکد و غیرفعال تولیدی شده است. 

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تصریح کرد: یک نیروگاه برق ۵۵۰ مگاواتی توسط سرمایه‌گذار تانزانیایی تامین اعتبار شده که اقدامی ارزشمند از نظر کارآفرینی در استان محسوب می‌شود. اعطاء امان‌نامه به افرادی که فریب‌خورده و جذب گروهک‌های معاند شده‌اند و بازگشت آنان به آغوش جمهوری اسلامی از دیگر اقدامات امنیتی است که در سیستان و بلوچستان صورت گرفته است. 

وی درباره حضور و فعالیت اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری اتباع خارجی و اخذ بورسیه دانشجویان آنان از دانشگاه های سیستان و بلوچستان و اشتغال کارگران و نیروهای متخصص بوسیله دریافت ویزای کار در استان بلامانع است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شهادت شهید روح‌الله عالی خاطرنشان کرد: حادثه رخ‌داده برای این شهید بزرگوار هیچ‌گونه اقدام تروریستی، تکفیری و ناامنی و افراطی نبوده و این اقدام در حوزه ماموریت‌های کاری و امنیتی شهید عالی رخ داده و در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ریاست ستاد امنیت استان سیستان و بلوچستان را عهده دار است ،گفت: ستاد امنیت انتخابات از ۴ ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده و کمیته ستاد امنیت انتخابات استان فعال می باشد .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.