به گزارش ایرنا به مناسبت سالروز ولادت امام علی (ع) جشن های میلاد از سوی مردم شیعه وسنی سیستان و بلوچستان از شب گذشته در نقاط مختلف این استان آغاز شده و در روز ولادت آن حضرت نیز همچنان ادامه دارد.
آذین بندی خیابان ها و عطر افشانی مساجد و حسینیه ها، نصب پارچه های رنگین سبز و قرمز و پرچم های گوناگون در معابر، برپایی ایستگاههای صلواتی، پخش شربت و شیرینی، نورافشانی و توزیع نذورات گوشه ای از عشق و ارادت مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به مولایشان علی (ع) است.
شمار زیادی از جوانان دختر و پسر سیستانی و بلوچستانی شب میلاد مولود کعبه را طلیعه زندگی مشترک شان قرار داده و به میمنت این شب فرخنده جشن ازدواج شان را برپا کردند.
مسجد علی بن ابیطالب (ع) زاهدان در شب ولادت با سعادت امام اول شیعیان جهان میزبان خیل عظیم عاشقان امامت و ولایت بود.
جشن میلاد مسعود حضرت علی (ع) دوشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم زاهدان، علما و مسئولان در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و خیابان مقابل این مسجد برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات به تشریح گوشه ای از زندگی سراسر نور و برکت حضرت علی (ع) برای اسلام و مسلمانان پرداخت.
همچنین گروهی از مداحان برجسته اهل بیت عصمت و طهارت زاهدان با مداحی و شعر خوانی این مراسم جشن را پرشور تر و باشکوهتر کرد.
جشنهای ولادت مولای متقیان همچنین در شهرستانهای مختلف استان از جمله زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، خاش، میرجاوه، سراوان، ایرانشهر، دلگان، بزمان، راسک، نیکشهر، کنارک و چابهار با شرکت قشرهای مختلف شیعه و سنی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، برپایی ایستگاههای صلواتی، برگزاری مراسم دعا و زیارت، مولودی خوانی و پخش شربت و شیرنی گوشه ای از برنامه های سالروز میلاد مسعود امام علی(ع) در شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.