میثم برازنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار رسمی غاصبان شناسنامه در سیستان و بلوچستان بر اساس اعلام ثبت احوال، 662 نفر است.
وی افزود: غاصبان شناسنامه به افرادی اطلاق می شود که شناسنامه افراد دیگر را با روش های مختلف از جمله سرقت، اجاره و یا استفاده از شناسنامه فرد مرده غصب کرده باشند.
وی ادامه داد: با هدف ساماندهی و کاهش غاصبان شناسنامه در سیستان و بلوچستان، دهیاری ها و بخشداری ها مکلف به راه اندازی دفتر ثبت واقعه وفات شدند و خانه های بهداشت استان نیز باید گزارش دقیق از افراد فوتی ارائه دهند.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: همچنین طرح ساماندهی و یکپارچه سازی آرامستان ها در سطح استان در حال اجراست و در موارد دیگر از جمله سرقت و اجاره نیز مراجع قضایی ورود می کنند.
برازنده افزود: این دبیرخانه همزمان با آغاز بکار خود در سال 92، چهار هزار و 480 پرونده فاقدان شناسنامه را تحویل گرفت و سه هزار و 777 پرونده نیز از آن زمان تاکنون در این دبیرخانه تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در مجموع از سال 92 تا کنون حدود 6 هزار و 577 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و برای 22 هزار نفر در سیستان و بلوچستان شناسنامه صادر شد.
وی اظهار داشت: حدود هزار پرونده باقی مانده تا اردیبهشت امسال رسیدگی می شود.
وی گفت: حدود 11 هزار پرونده فاقدان شناسنامه از سال 1374 تا 1392 در سیستان و بلوچستان رسیدگی شده بود که در مقایسه با عملکرد چهار ساله دولت تدبیر و امید بسیار کمتر است.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان افزود: همچنین از سال 92 تا کنون 500 پرونده مشکوک التابعین (وجود شک و تردید در سند سجلی افراد) در استان تشکیل و 364 پرونده رسیدگی شد و 136 پرونده باقی مانده نیز تا پایان ماه جاری رسیدگی می شود.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در همسایگی 2 کشور یادشده موجب شده تا اتباع بیگانه از راههای غیر قانونی و به وسیله قاچاقچیان انسان وارد این استان شوند.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.