دوست محمد کلیم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان بارش بلند مدت سیستان و بلوچستان 111.3 میلی متر بوده که سال گذشته با کاهش 16.2درصدی به 92.8 میلی متر رسیده است.
وی ادامه داد: این استان بعد از استان های یزد، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، خراسان جنوبی و اصفهان در رده ششمین استان کم بارش کشور قرار گرفت.
وی افزود: پارسال از نظر میزان بارش های بلند مدت شهرستان های خاش، ایرانشهر و نیکشهر به ترتیب افزایش 16.8، چهار و 9.1 درصدی داشتند اما در سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان شاهد کاهش بارش بودیم.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این مدت شهر زابل با 58.8درصد بیشترین کاهش بارندگی در استان را تجربه کرد.
به گزارش ایرنا،استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
7316** 3213** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.