دکتر فریبرز راشدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح نوروزی 120 پایگاه اورژانس، 30 ایستگاه سلامت، 820 نفر تکنسین با 212 دستگاه آمبولانس در حال خدمت رسانی به گردشگران و مسافران هستند.
وی ادامه داد: در این مدت نیروهای اورژانس در سیستان و بلوچستان 2 هزار و 646 ماموریت شهری انجام دادند که حاصل آن انتقال 407 مجروح به مراکز بهداشتی و درمانی و درمان سرپایی 64 نفر بود.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 2 هزار و 94 ماموریت جاده ای توسط نیروهای اورژانس استان انجام شد که 491 نفر از مجروحان حوادث به بیمارستان ها منتقل و به 105 نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شد.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی در استان 19 نفر فوت کردند گفت: هزار و 866 نفر از مسافران نوروزی نیز در این مدت با مراجعه به ایستگاههای سلامت از خدمات آنها بهره مند شدند.
دکتر راشدی فعال بودن همه بیمارستان ها، کلینیک های تخصصی و داروخانه ها را از دیگر خدمات این نهاد در تعطیلات نوروزی برشمرد.
وی اظهار داشت: هم استانی های گرامی و میهمانان نوروزی در صورت نیاز به کسب هر گونه اطلاع در خصوص خدمات نظام سلامت در ایام نوروز می توانند با شماره تلفن 33220425-054 تماس گیرند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.