به گزارش ایرنا فستیوال شاد بهار در بهار با عنوان بهارگاه، بمناسبت روز جمهوری اسلامی ایران و روز طبیعت در سیاه چادر فرهنگی یا همان گدام بلوچی بخشداری مرکزی خاش و جمعیت هلال احمر در مسیر خاش به زاهدان واقع در پلیس راه خاش با همکاری دهیاران افتخار آباد، ناصرآباد و مشارکت دیگر دهیاران این بخش به اجرا در آمد.
در این روز موسیقی اصیل بلوچی و رقص دوچاپی بلوچی اجرا و نیز از مهمانان نوروزی و طبیعت گردان با شربت و شیرینی و غذاهای بومی و محلی پذیرایی می شود.
اجرای برنامه های شاد و مفرح در سیاه چادرهای فرهنگی شهرداری خاش و بخش های مرکزی و نوک آباد و ایرندگان و حاشیه تفتان سبب شده که بسیاری از مسافران و شهروندان خاش و استان لحظات خوشی را در منطقه سپری کنند.
عبدالوحید هاشمزهی دبیر ستاد استقبال از نوروز شهرداری خاش گفت: در سیاه چادر فرهنگی شهرداری و غرفه های صنایع دستی در محل مسجد ابوالفضل (ع) و ورودی شهر خاش رضایت و شادمانی مهمانان را شاهدیم.
هاشمزهی ادامه داد: در سیاه چادر شهرداری خدماتی از جمله چای آویشن و حلوا و غذاهای محلی توزیع و موسیقی سنتی به طور زنده برای مهمانان نوروزی اجرا شد که استقبال میهمانان نوروزی از غرفه های صنایع دستی بی نظیر بود.
فرماندار خاش نیز با مهم برشمردن اهمیت گردش و تفریح و مشارکت در سالم نگهداشتن طبیعت شاداب و زیبا گفت: شکفتن گلهای بهاری و سرسبز شدن طبیعت در کنار رویش گیاهان خوراکی و دارویی سرزندگی و امید را به مردم منطقه هدیه کرده که آلوده کردن محیط زیست و فضای با نشاط طبیعت نوعی ناسپاسی از رحمت های پروردگار است.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: همه باید برای حفظ محیط زیست دغدغه داشته باشیم و نه گفتن به ریختن زباله و پرهیز از رهاسازی فاضلاب و نخاله های ساختمانی به عنوان فرهنگ در جامعه استوار و در نتیجه سلامت و نشاط به محیط زیست تزریق شود.
فرماندار خاش با قدردانی از حرکت ارزشمند ایرنا در خصوص اطلاع رسانی و شفاف سازی و کمک به حفظ و ترویج فرهنگ نه به ریختن زباله اظهار داشت: پویش ' نه به ریختن زباله ' مسیری هدفمند برای تضمین سلامتی افراد جامعه است.
چاکرزهی ادامه داد: تفتان سربلند، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و ارتفاعات بیرک و پنج انگشت، سیاه بند و مورپیش و غیره سرشار از جذابیت و چشم اندازهای بدیع هستند که لازم است برای زیبایی آنها بکوشیم.
خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشمار طبیعی و تاریخی و داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار- ایرانشهر- زاهدان و سراوان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.