محمدامین حسین زهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک عملیات 12 ساعته در کوهستان، 2 کوهنورد کرجی که در ارتفاعات تفتان راه خوشان را گم کرده بودند توسط نیروهای سخت کوش جمعیت هلال احمر خاش نجات پیدا کردند.
وی بیان کرد: این 2 کوهنورد زن و مرد 28 و 30 ساله روز شنبه به قله تفتان صعود کرده بودند و اطلاعی از آنان در دست نبود که امدادگران طی یک عملیات 12 ساعته با سه تیم عملیاتی و13 نفر نجاتگر از قسمت های مختلف کوه تفتان صعود کردند تا توانستند آنان را پیدا کنند.
وی ادامه داد: برای انجام برنامه های صعود به تفتان در اختیار داشتن راهنما، امکانات و تجهیزات امدادی و کوهنوردی و لباس و پوشاک مناسب در این فصل از سال ضروری است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: همچنین امدادگران این جمعیت روز گذشته در اقدامی انسان دوستانه به یک خانواده با تابعیت پاکستانی که زیر باران و در اطراف بیابان های این شهرستان گرفتار شده بودند خدمات امدادی ارائه دادند.
به گزارش ایرنا قله تفتان تنها آتشفشان نیمه فعال کشور و معروف به بام شرق ایران واقع در شهرستان خاش سیستان و بلوچستان همه ساله پذیرای کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی است.
شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310** 6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.