محمداکبر چاکرزهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور چهره های شناخته شده و ارزشمند و همچنین حضور اقشار مختلف مردم برای نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه خاش بسیار جالب و با ثبت رکورد های تاریخی در این شهرستان همراه بود.
وی با بیان اینکه بانوان حضوری حداکثری به منظور نامزدی در انتخابات شورای اسلامی روستا در بخشهای مرکزی، ایرندگان و نوک آباد داشتند افزود: همچنین این قشر پرتلاش جامعه در شهر خاش نیز حضوری فعال داشتند.
وی ادامه داد: حضور فعال و مشارکت زنان را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به فال نیک گرفته و معتقد هستیم بانوان می توانند منشا خیر و برکات فراوانی برای آحاد مردم جامعه باشند.
وی خاطر نشان کرد: تشکیل شوراها و اهمیت دادن به مشورت از دستورات مهم دین مبین اسلام است لذا این استقبال تاریخی مردم خاش از انتخابات شوراها در تاریخ پر افتخار نظام اسلامی ارزشمند و ماندگار ثبت می شود.
وی با بیان اینکه مردم خاش از سالهای اولیه انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به خوبی درخشیده اند افزود: روحیه مشارکت جویی، همبستگی، اتحاد و وفاداری به آرمانهای انقلاب اسلامی و از همه مهمتر اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی از شاخصه های مهم مردم این شهرستان است.
فرماندار خاش گفت: دولت تدبیر و امید از حضور گرم و مشارکت صمیمانه مردم برای تحقق اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد تولید و اشتغال و رسیدن به توسعه پایدار به درستی بهره برداری می کند.
چاکرزهی تحقق اهداف شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در گرو مشارکت همه اقشار جامعه و همت بلند دولت دانست و تاکید کرد: دولت بر اساس وظیفه و توان خود برای محقق کردن برنامه ها در این زمینه اقدام و از ایده ها و ظرفیت های مردمی برای رسیدن به موفقیت ها استقبال می کند.
وی افزود: شهرستان مرزی خاش در زمینه های مختلف مانند نیروی انسانی، مرزی، تجاری، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی، دامی، شیلاتی، صنایع و معادن، حوزه زیرساختی و غیره دارای جایگاهی ممتاز در سطح استان سیستان و بلوچستان است که باید از فرصت های در اختیار برای توسعه بخشیدن به شاخص های تولید و اشتغال این شهرستان بهره ببریم.
وی از حضور و مشارکت پرشور، تاریخی و دلسوزانه زنان و مردان فارس و بلوچ در مرحله ثبت نام انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز همت و تلاش کارکنان فرمانداری و ستاد انتخابات خاش، بخشداران و کارکنان سخت کوش در بخشداری ها مسئولان و کارکنان دستگاههای قضایی و امنیتی و انتظامی، شورای نگهبان و عوامل اجرایی انتخابات، مدیران و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت و نیز حضور گرم فعالان رسانه ای و از جمله خبرنگاران و نیز مسئولان توانمند در مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، صدا و سیما و سایر رسانه ها به منظور اجرای موفقیت آمیز برنامه های انتخابات شوراهای این شهرستان قدردانی کرد.
وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات شوراها هزار و 254 نفر برای عضویت در 414 شورای اسلامی روستایی و 2شورای اسلامی شهری انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر خاش از 9 نفر به هفت نفر کاهش یافته که یک شورا در شهر نوک آباد و سه شورا در روستاهای بخش مرکزی خاش پنج نفره هستند.
به گزارش ایرنا، سن رای دادن براساس قانون انتخابات 18 سال به بالاست و رای دهندگان در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر مانند خاش که 56 هزار و 584 نفر جمعیت دارد باید سابقه یک سال سکونت در حوزه انتخابیه برای رای دادن را داشته باشند.
اعضای شورا باید بر اساس قانون انتخابات در محدوده فعالیت خود ساکن باشند و در صورت مشاهده تخلف از ادامه عضویت در شورا محروم می شوند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.شهرستان 173 هزار نفری خاش از 2 شهر خاش و نوک آباد، سه بخش نوک آباد، مرکزی و ایرندگان و 11 دهستان تشکیل شده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان - میلک واقع شده است.
7310** 3213**6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.