علی اصغر جمشید نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 16 هزار و 886 نفر از داوطلبان ثبت نام کننده برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مرد و هزار و 397 نفر زن هستند.
وی بیان کرد: در حوزه های شهری سیستان و بلوچستان هزار و 308 نفر و در روستاها 16 هزار و 975 نفر داوطلب کسب کرسی های نمایندگی شوراها هستند.
به گفته وی؛ بانوان داوطلب شامل 135 نفر در شهرها و هزار و 262 نفر در روستاها بوده و مردان شامل هزار و 173 نفر در شهرها و 15 هزار و 713 نفر در روستاها هستند.
وی تصریح کرد: میزان ثبت نام بانوان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نسبت به دوره قبل 116 درصد رشد داشته است.
مدیرکل سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خاش با 2 هزار و 417 نفر، چابهار هزار و 944 نفر، سرباز هزار و 554 نفر و شهرستان زابل 416 نفر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان داوطلبان نامزدی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان را داشتند.
جمشید نژاد اظهار داشت: 71 و هفت دهم درصد داوطلبان تحصیلات خواندن و نوشتن، 10 و نیم درصد دیپلم، 4 و نیم درصد فوق دیپلم، کارشانسی 10 و سه دهم درصد، ارشد 2 و سه دهم درصد، حوزوی چهار دهم درصد و دکترای یک درصد از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.
جانشین ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان نیز گفت: 67 هیات اجرایی برای 19 فرمانداری و 48 بخشداری سیستان و بلوچستان با 737 نفر عوامل اجرایی اعم از اداری و معتمدان برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فعال شده است.
علی اصغر کشاورز مقدم اظهار داشت: تدابیرلازم برای برگزاری پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
وی خاطر نشان کرد: دست اندرکاران این دوره از انتخابات با پیروی از فرامین رهبر انقلاب اسلامی، بهره گیری از سخنان ریاست جمهوری، پیروی از قوانین و دستورالعمل های اجرایی انتخابات با شعار قانون محوری در صحنه انتخابات حضوری موثر خواهند داشت.
وی افزود: در این دوره از انتخابات برای کلیه مجریان به منظور اقدامات قبل، حین و بعد از انتخابات دوره های آموزشی لازم برگزار شده است و مجریان با اطلاع کامل از قوانین و دستورالعمل ها به ایفای نقش می پردازند.
به گزارش ایرنا ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از 30 اسفند 95 آغاز و تا ساعت 24 یکشنبه شب، 6 فروردین 96 ادامه داشت.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
استان سیستان و بلوچستان دارای دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری و هشت کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل زابل دو نماینده، زاهدان دو نماینده، خاش یک نماینده، ایرانشهر یک نماینده، چابهار یک نماینده و سراوان یک نماینده است.
3213**6081 خبرنگار: اکبرنوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.