علی خانقائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسافر به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی سیستان و بلوچستان شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شدند.
وی افزود: بیش از 74 درصد مسافران درون استانی و 26 درصد برون استانی در این مدت جابجا شدند.
تصریح کرد: براساس اطلاعات به دست آمده از سامانه های هوشمند تردد شمار در سطح استان سیستان و بلوچستان این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد رشد داشته است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از یک میلیون و 620 هزار تردد از 27 اسفند تا چهارم فروردین در سطح جاده های سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: با نظارت های انجام شده بر جاده های سیستان و بلوچستان میانگین سرعت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 کیلومتر کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 700 نفر در قالب کاروان راهیان نور با 16 دستگاه اتوبوس در این مدت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
خانقائی اظهار داشت: براساس اطلاعات دستگاههای سرعت سنج نصب شده بر جاده های سیستان و بلوچستان تخطی از سرعت مطمئنه به نسبت سال گذشته 2 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: 60 تیم امداد جاده‌ای این اداره‌ کل با 100 دستگاه خودرو به مسافران نوروزی خدمات ‌رسانی می ‌کنند.
وی تصریح کرد: 23 گروه ثابت و 31 گروه سیار راهداری در شمال استان و همچنین به همین تعداد در جنوب استان کار امداد رسانی به مسافران نوروزی را برعهده دارند.
وی ادامه داد: 625 مورد امداد جاده ای از طریق گشت های راهداری سیستان و بلوچستان به مسافران نوروزی در این مدت ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز چشم انتظار مسافران و گردشگران نوروزی است.
وجود مرزهای طولانی زمینی، دریایی، سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان جنوبی - زاهدان - زابل، کرمان- زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
3213 **6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.