به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی روز یکشنبه در نشست با فرمانده انتظامی، استاندار و فرماندهان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در محل قرارگاه نوروزی امام علی(ع) واقع در ستاد فرماندهی با تبریک سال نو اظهار داشت: در چند سال اخیر دستاوردهای امنیتی بسیار خوبی در این استان رقم خورده که قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه در گذشته با سیل مهاجرت ها و عدم اقبال حضور سرمایه گذاران در سیستان و بلوچستان مواجه بودیم افزود: با برقرای امنیت در این استان هم اینک شاهد هجوم سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم.
وی خاطر نشان کرد: حرکت رو به جلو و توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان باید با سرعت بیشتری انجام شود تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این استان باشیم.
وی افزود: در گذشته نا امنی و عدم آرامش در سیستان و بلوچستان در اذهان عمومی شکل گرفته بود که با تلاش های صورت گرفته هم اینک این استان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
وزیر دادگستری گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش های بسیار زیادی انجام دادند تا ایران اسلامی را نا امن کنند اما به برکت هوشیاری و مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همکاری خوب مردم با دستگاه های امنیتی در امنیت کامل به سر می بریم.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی اظهار داشت: نیروی انتظامی نماد نظم، قانون و حافظ امنیت شهروندان است.
وی با بیان اینکه مهمترین رسالت نیروی انتظامی دفاع و حفظ حقوق شهروندی است خاطر نشان کرد: مردم باید نیروی انتظامی را به عنوان تکیه گاه خودشان به حساب بیاورند.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: 120 هزار میلیارد ریال(12 هزار میلیارد تومان) میزان اعتبار پروژه های است که در این استان توسط دولت تدبیر و امید در حال انجام است.
علی اوسط هاشمی با بیان اینکه 70 درصد پروژه گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان در سال 95 انجام شده است اظهار داشت: این پروژه در هر ماه کمتر از 250 تا 400 میلیارد ریال شارژ نمی شد.
وی ادامه داد: روزانه بین 50 تا 70 تریلر لوله برای اتمام خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان وارد سیستان و بلوچستان می شد.
وی تصریح کرد: کارهای انجام شده در زمینه توسعه زیر ساخت های سیستان و بلوچستان از جمله گاز رسانی به زاهدان و ارتقا بندر شهید بهشتی چابهار به هشت و نیم میلیون تن خود گویای اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 12 هزار و 200 نفر در ایام نوروزی در طرح نوروزی پلیس در استان به کارگیری شدند.
سردار حسین رحیمی اظهار داشت: براساس نظر سنجی های مراکز غیر از ناجا 40 درصد رضایت مندی مردم نسبت به عملکرد پلیس در سال 95 افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: 120 تن مواد مخدر در این استان توسط نیروی انتظامی کشف شد که یک پنجم میزان کشفیات کشور را شامل می شود.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان امسال با کشف 92 درصد از جرائم در صدر کشف جرم در کشور قرار دارد.
سردار رحیمی اظهار داشت: نیروی انتظامی از ابتدای سال تا کنون توانسته بیش از 9 میلیون لیتر مواد سوختی را در سیستان و بلوچستان کشف و ضبط کند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری از 3 روز پیش به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و پس از بازدید از طرح های مختلف در بندر چابهار به ویژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، از راه زمینی عازم شهرستانهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش شد و پس از آن در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در محل استانداری شرکت کرد.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.