حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی روز شنبه در سفر به خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان با داشتن ظرفیت های ارزشمند مرزی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی یکی از قطب های مهم اقتصادی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
وی بیان کرد: وجود 38 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و تولید سالانه افزون بر 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی نشان دهنده توان اقتصادی، اشتغالزایی و تولیدی خاش است.
وزیر دادگستری اظهار داشت: دولت به سهم خود در تلاش برای رونق تولید و اشتغال است و در همین راستا از توان و ظرفیت ارزشمند مردم برای توسعه و پیشرفت هر منطقه استفاده می کند.
وی گفت: دولت با حمایت از بخش خصوصی و رونق دادن به بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب و نیز اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در صدد تحقق اهداف اشتغالزایی و تولید است.
پورمحمدی افزود: هر چه به مبحث اشتغال و تولید اهمیت داده شود و مردم بیشتر پای کار بیایند و دولت هم حمایت لازم را داشته باشد در زمینه کاهش جرائم و سبک سازی پرونده های ورودی به حوزه قضایی تاثیرگذار خواهد بود.
وزیر دادگستری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رونق دادن به تولید و اشتغال را از اهداف و برنامه های مهم دولت و حوزه وزارت دادگستری عنوان و تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم سیستان و بلوچستان از فرهنگ بالای کار و خدمت و مهمان نوازی برخوردارند بطور قطع در تحقق شعار سال بهتر می توانند به موفقیت برسند.
فرماندار خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید با نگاه عادلانه به استان در ابعاد مختلف گردشگری، صنعتی، خدمت رسانی، گازرسانی، راه آهن و پتروشیمی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی و غیره حمایت و سرمایه گذاری کرده و همچنان با قوت کار و تلاش را ادامه می دهد.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: نگاه عادلانه و امیدبخش دولت به سیستان و بلوچستان سبب ایجاد موجی از نشاط و امید در مردم شده است.
وی با برشمردن ظرفیت های مختلف خاش بیان کرد: این منطقه به عنوان سرزمین قبائل و طوایف و کانون مهم وحدت و همدلی نقش ارزشمندی در توسعه استان دارد و از هر جهت توان و پتانسیل آن برای اشتغالزایی و تولید و خدمت و ارتقای شاخص‌های توسعه ای برجسته است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری روز شنبه در سفر به شهرستان خاش مورد استقبال فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، شماری از امامان جمعه، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.
وزیر دادگستری در این سفر یک روزه از بخشهای مختلف حوزه مدیریت شهری خاش و طرح های کشاورزی بازدید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی از 2 روز پیش به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و پس از بازدید از طرح های مختلف در بندر چابهار به ویژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی، از راه زمینی عازم شهرستانهای ایرانشهر و خاش شد و قرار است عصر امروز در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در محل استانداری شرکت کند.
شهرستان 173 هزار نفری و مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.