به گزارش ایرنا محمدرضا رستمی سه شنبه شب در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در برخی کشورها به ازای هر 100 جوان یک ان جی او جوانان وجود دارد اما در ایران به ازای هر پنج هزار جوان یک ان جی او وجود داشت.
وی تصریح کرد: افزون بر هزار سازمان مردم نهاد جوانان در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کردند که مجوزهای آنها درحال پیگیری است.
وی ادامه داد: تا پایان این دولت شمار سازمان های فعال مردم نهاد کشور به 2 هزار و 900 سازمان می رسد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: همچنین 2 هزار و 500 سازمان مردم نهاد جوانان دیگر بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال 1399 در کشور فعال می شوند تا به استانداردهای جهانی در این عرصه دست یابیم.
وی با بیان اینکه توسعه کیفی این سازمان ها برای افزایش سطح مشارکت پذیری و اثرگذاری در حوزه جوانان دارای اهمیت ویژه ای است خاطر نشان کرد: بر این اساس دوره های آموزشی در سطح دانش و مهارت افزایی تدوین و اعتباراتی به این موضوع اختصاص داده شده است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: 45 میلیارد ریال به طرح های مردم نهاد جوانان در کشور به منظور توسعه این سازمان ها کمک شده است.
رستمی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید وام 30 میلیون ریالی ازدواج را به 100 میلیون ریال افزایش داد تا از این طریق بتواند به اقتصاد جوانان کمک کند.
وی ادامه داد: تمام تلاش دولت یازدهم بر این است تا از ازدواج جوانان حداکثر حمایت ها را انجام دهد.
وی بیان کرد: بررسی های وزارت ورزش و جوانان در ابتدای دولت یازدهم نشان داد که 17 استان در کشور فاقد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده هستند.
وی اضافه کرد: تنها 40 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در ابتدای دولت تدبیر و امید در کشور وجود داشت که هم اینک به 300 مرکز افزایش یافته است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برنامه ریزی شده هزار مرکز مشاوره تخصصی ازدواج خانواده در چهار سال آینده در کشور ایجاد شود تا به استانداردهای جهانی برسیم.
رستمی اظهار داشت: هیچ استاندارد آموزشی در گذشته برای ازدواج در کشور وجود نداشت بر این اساس استانداردهای آموزشی پیش از ازدواج برای اولین بار طراحی شد.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح نیازمند مدرسانی بودیم که آموزش های تخصصی را در کشور به جامعه هدف ارائه کنند.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 500 مدرس به این منظور در سراسر کشور شناسایی و دوره تربیت مدرس آموزش های پیش از ازدواج به آنها ارائه شد و این طرح از سال جدید در سطح عمومی جامعه اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: این تعداد مدرس برای 750 هزار زوج سال آینده آموزش های پیش از ازدواج را در سطح کشور ارائه خواهند کرد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاست اصلی دولت یازدهم به صحنه آوردن جوانان و بازگشت آنان به سمت جامعه و عبور از فرد گرایی بوده است که در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده ایم.
رستمی با بیان اینکه دولت به سمتی حرکت کرد تا مشارکت های اجتماعی نهادمند و سازمان یافته توسعه پیدا کند اظهار داشت: توسعه ان جی اوها و سازمان های مردم نهاد جوانان در وزارت ورزش و جوانان دنبال شد.
وی با بیان اینکه خانه جوانان به منظور رسیدن به این هدف در سال 95 طراحی شد ادامه داد: 12 خانه جوان تاکنون افتتاح و با تخصیص اعتباری که داده شد خانه جوانان به عنوان شتاب دهنده کارآفرینی اجتماعی و رشد فرهنگی در بقیه استانها هم در حال افتتاح است.
وی بیان کرد: مجمع ملی سمن های جوانان سال آینده بعد از برگزاری مجامع استانی سراسر کشور و انتخابات تشکیل خواهد شد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نقش دادن به سمن های مردم نهاد در زمینه ورزش و جوانان یک امر ضروری و حیاتی است.
علی اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: مدیران باید به جوانان فرصت تصمیم گیری در مسائل مختلف جامعه را بدهند.
وی تصریح کرد: از 47 بخشدار سیستان و بلوچستان 17 بخشدار جوان هستند که این نشان از توجه و بها دادن به جوانان در این استان است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت جوانان در جامعه دارند بنابراین باید از این سازمان ها حمایت های لازم انجام شود.
وی ادامه داد: یک دولت به هر اندازه هم که قدرتمند باشد به تنهایی و بدون کمک گرفتن از گروههای مردم نهاد نمی تواند به اهداف مدنظر برسد.
به گزارش ایرنا در این نشست از سازمان ها و سمن های مردم نهاد، مدیران کل و جوانان برتر سیستان و بلوچستان تجلیل به عمل آمد.
3213**6081 خبرنگار اکبر نوری** انتشار دهنده:حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.