به گزارش ایرنا رئیس مجمع عالی بسیج زابل در این نشست در سرسرای مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی زابل گفت: طرح 46 هزار هکتار آبرسانی با لوله به دشت سیستان با عنایت رهبر معظم انقلاب و دولت در منطقه سیستان در حال اجراست.
علی اکبر نصیری افزود: پس از آغاز این طرح ابهامات زیادی در اذهان مردم منطقه ایجاد شد به طوری که مجمع عالی بسیج زابل نشست های متعدد با عوامل اجرایی این طرح در چندماه اخیر برپا کرده است.
وی تصریح کرد: یکی از وظایف مجمع عالی بسیج به عنوان یک پایگاه مردمی مطالبه گری و پیگیری خواسته های مردم است.
وی با بیان اینکه وظیفه هدایت مطالبات بر عهده نخبگان جامعه است اظهارداشت: صدای اکثریت مردم برای خواسته های مشخص نتیجه بهتری را در پی دارد.
نائب رئیس مجمع عالی بسیج زابل نیز در این نشست بیان کرد: تمام تلاش در هیات رئیسه مجمع عالی بسیج بیان مطالب به صورت کارشناسی با حضور اساتید دانشگاهها و متخصصان هر بخش است.
سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی افزود: مردم نگران هستند که طرح 46 هزار هکتار آبیاری مزارع سیستان با لوله با شکست مواجه شود.
وی گفت: مجمع عالی بسیج آمادگی برپایی نشست های مشترک با حضور مجریان و عوامل طرح 46 هزار هکتار آبیاری با لوله در دشت سیستان را برای رفع ابهامات دارد.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح امید را در دل مردم منطقه زنده کرده است پس باید مراقب باشیم تا به نتیجه برسد.
نماینده مجری طرح 46 هزار هکتار آبیاری مزارع دشت سیستان با لوله نیز در این نشست گفت: از مجموع 2 هزار و 600 نفر مشغول به کار در این طرح، 80 درصد نیروی بومی هستند.
غلامحیدر ذورقی افزود: همچنین 40 مشاوره رتبه یک کشور در این طرح همکاری دارند.
وی اظهارداشت: نخستین طرح انتقال آب با لوله در بخش کشاورزی کشور در شمال سیستان و بلوچستان در حال اجراست و بر اساس این طرح آب در زمان مطمئن به زمین های کشاورزی مردم منطقه منتقل می شود.
نماینده مجری این طرح با بیان اینکه تغییر الگوی کشت در دستور کار است تصریح کرد: اجرای طرحی به این بزرگی نیاز به همراهی بسیج دارد.
وی ادامه داد: افزون بر 100 نفر عضو تیم اجتماعی این طرح، پاسخگوی تمام سئوالات و ابهامات مردم در رابطه با آن هستند.
به گزارش ایرنا شماری از کارشناسان منطقه مسائل و ابهامات این طرح را در نشست امروز مطرح کردند.
در پایان بیانیه هجدهمین نشست مجمع عالی بسیج شهرستان زابل قرائت شد.
دولت برای استفاده بهینه از آب و خاک سیستان و بلوچستان برنامه های مهمی در پیش دارد که اجرای 46 هزار هکتار آبیاری نوین در منطقه سیستان و 100 هزار هکتار در مناطق بلوچستان بر همین مبنا طرح ریزی شده است.
اجرا و تکمیل طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار زمین در منطقه سیستان هزاران شغل ایجاد می کند.
از آنجایی که هدف از اجرای طرح آبیاری نوین، ایجاد اشتغال و تامین معیشت مردم سیستان است اجرای این طرح زمینه ایجاد سایر واحدهای جانبی آن را نیز فراهم می کند.
این طرح در سال 93 بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به سیستان و بلوچستان مصوب و اعتبارات آن به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی تامین شد.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
7317**3042 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.