رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ایرانشهر با زیر بنای 80 متر مربع و 2 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار ساخته و تجهیز شده است.
دکتر ایرج ضاربان افزود: هزینه ساخت و تجهیز این آزمایشگاه مجهز به پیشرفته ترین وسایل کنترل کیفیت مواد غذایی و بهداشتی از محل اعتبارات وزارت بهداشت تامین شده است.
وی ادامه داد: از این پس دیگر نیازی نیست برای آزمایش مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی به مرکز سیستان و بلوچستان مراجعه شود.
وی گفت: با بهره برداری از این آزمایشگاه شاهد کنترل کیفیت بیشتر مواد غذایی و بهداشتی در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خواهیم بود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7314**8006**3042 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.