به گزارش ایرنا محمدرضا بهدرزهی روز یکشنبه در مراسم محوری جشن درختکاری به مناسب گرامیداشت هفته منابع طبیعی در دانشگاه پیام نور خاش اظهار داشت: برگزاری جشن های درختکاری و اهمیت دادن به کاشت و زراعت ریشه در تاریخ اسلام و ایران باستان دارد لذا همگان میراث دار حفظ منابع طبیعی هستیم.
وی افتتاح طرح های آبخیزداری و هلالی های آبگیر را از دیگر برنامه های ویژه گرامیداشت هفته منابع طبیعی در خاش عنوان کرد.
فرماندار شهرستان خاش نیز در این مراسم گفت: بستر توسعه با حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه فراهم می شود.
محمداکبر چاکرزهی افزود: تلاش جمعی برای حفظ منابع طبیعی ضروری است.
وی اظهار داشت: کوتاهی ها و بی توجهی های انسان سبب وارد آمدن خسارت به طبیعت شده که به دنبال آن تغییر در اقلیم ها، کمبود شدید منابع آبی و بیابان زایی پدید آمده است.
وی ادامه داد: امسال خداوند را شاکریم بارش برف و باران فضای خاش را با نشاط کرده و سرزندگی و شادابی به طبیعت و مردم منطقه هدیه شده است.
فرماندار خاش تاکید کرد: افزون بر 60 میلیون متر مکعب آب باران در خاش به لطف اجرای طرح های آبخیزداری استحصال شده است که جا دارد از تلاش های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای تثبیت شن های روان و بالا بردن حجم ذخیره های آبی و حفظ عرصه های طبیعی و منابع ملی قدردانی کنیم.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی زاهدان - چابهار قرار دارد و کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.