به گزارش ایرنا مسعود مالکی روز شنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: این راهها شامل 81 کیلومتر بزرگراه، 40 کیلومتر راه اصلی، 51 کیلومتر راه فرعی و 553 کیلومتر راه روستایی است.
وی افزود: همچنین ساخت پل‌ تقاطع غیرهم‌ سطح ورودی شهرستان‌ خاش، پل جهاد زاهدان و پل بگین در راه مهرستان به آشار، خط کشی 9 هزار و 600 کیلومتر راه، 49 کیلومتر نصب گارد ریل، اصلاح و آرام ‌سازی 190 کیلومتر شیب شیروانی، تعمیر 77 دستگاه پل کوچک و بزرگ، آشکار سازی و رفع 56 نقطه و مقطع پرحادثه از دیگر اقدامات این نهاد در این مدت بوده است.
وی تصریح کرد: امسال همچنین مطالعات پنج طرح راه فرعی به اصلی شامل مهرستان - سرباز، مهرستان - ایرانشهر، مهرستان - سوران، خاش - سراوان به صورت 2 باند و خاش - میرجاوه از طریق سنگان به اتمام رسیده و مراحل تصویب طرح ها در وزارت راه انجام شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان همچنین تحویل و بهره ‌برداری از هفت طرح بزرگ عمرانی با زیربنای 12 هزار و 601 متر مربع و اعتبار 360 میلیارد ریال شامل بیمارستان‌ های 48 تختخوابی زهک و 32 تختخوابی هیرمند، ساختمان انتقال خون زابل، مرحله نخست پارک اداری زهک شامل 6 اداره، کتابخانه عمومی سراوان، ساختمان دامپزشکی مهرستان، ستاد اقامه نماز استان و خانه عالم زاهدان را از دیگر اقدامات این مدت برشمرد.
مالکی بیان کرد: هم اینک 22 طرح عمرانی با زیربنای 109 هزار و 585 متر مربع با اعتبار 610 میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
وی گفت: همچنین پیگیری تخصیص اعتبار از ردیف های ملی به میزان 320 میلیارد ریال برای پنج شهر درگیر معضل حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان را از جمله اقدامات این نهاد در حوزه باز آفرینی شهری ذکر کرد.
وی بیان کرد: مطالبات پیمانکاران در بخش بزرگراهها (طرح های ملی) از 750 میلیارد ریال (75 میلیارد تومان) در ابتدای سال 93 به 250 میلیارد ریال (25 میلیارد تومان) تا پایان سال 95 کاهش یافته است.
وی گفت: همچنین از سال 93 تا کنون 52 هزار تن قیر معادل 450 میلیارد ریال (45 میلیارد تومان) به طرح های استان اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.
راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و مسیرهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.