به گزارش ایرنا آب و آبادانی، طبیعت زیبا و رویش گیاهان خوراکی و دارویی در کنار با نشاط شدن گلسنگ ها، خزه ها و شکوفه دادن گونه های گیاهی در خاش نوید آمدن بهار را در زمستان می دهند.
شکوفه های زیبای گونه های گیاهی در دل کوه و دشت و بیابان، طبیعت منطقه را بسیار جذاب و تماشایی کرده است.
بسیاری از مردم شهرستان خاش چند روزی است که در ارتفاعات و دامنه های کوههای مورپیش و پنج انگشت و در جوار روستاهای خان بی بی، شوگه، دولت آباد، تل گزی، شورآپ، کروجی، دشت آبخوان، پیگل، کارواندر، حوالی ایرندگان و بیرک و گوهرکوه و حاشیه تفتان، آپک سیاهان، پشتکوه و گزو، ترشاب، سنگان، تمندان و غیره مشغول گشت و گذار و تفریح و بهره بردن از نعمت های پروردگار متعال هستند.
با توجه به بارش های ماه بهمن و اخیرا در اسفند فضای خاش با شادابی و طراوت طبیعت زیبا و برای پذیرایی از مهمانان دلنشین و جذاب شده است.
فرماندار شهرستان خاش گفت: الحمدلله لطف پروردگار شامل حال مردمان خوب و نجیب این دیار شده و بهاری زیبا و دلنشین را به منطقه هدیه کرده است.
محمداکبر چاکرزهی افزود: نقاط مختلف این شهرستان سرشار از جذابیتها و دیدنی های متنوعی است که بسیار چشم نواز و نشاط آورند.
وی اظهار داشت: وجود تفتان سربلند در کنار گل فشان پیرگل و ارتفاعات بلند، رودخانه های زیبا و درختان سرو کهنسال و دهها اثر طبیعی و تاریخی دیگر به این منطقه ابهت و جذابیت خاصی بخشیده است.
فرماندار خاش گفت: در بخشهای ایرندگان، نوک آباد، مرکزی و شهر خاش موهبتهای خدادادی به وضوح قابل لمس هستند و هموطنان را برای تماشای این همه زیبایی فرامی خوانند.
چاکرزهی افزود: تمهیدات لازم برای خدمات دهی به مهمانان نوروزی اندیشیده شده است و از هر جهت آماده میزبانی هموطنان عزیز هستیم.
چند نفر از ساکنان مناطق شهری و روستایی خاش نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مردم استان و سایر هموطنان را برای گذراندن روزهای با نشاط و شاد و بهره گیری از طبیعت زیبای این شهرستان دعوت کردند.
بهرام شجاعی از شهروندان خاشی گفت: این شهرستان همه ساله شاهد حضور بسیاری از مردم برای گردشگری و سیر و سیاحت است اما امسال به لطف الهی و چند برابر شدن زیباییهای طبیعت انتظار است میزبان خیل عظیم مسافران و گردشگران باشیم.
نبی کرد از معتمدان و بزرگان طوایف حوزه تفتان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روستاهای حاشیه تفتان از لادیز تا تمندان و سنگان و غیره امسال از نعمت خداوند بهره بیشتری گرفته و از اکنون با وجودی که هوا تا حدودی زمستانی و سرد است اما سرسبزی طبیعت، شکوفه ها و غنچه گل های وحشی و پرورشی، باغ و بستان و همه و همه نشان از بهاری دلنشین و سالی آباد و نشاط آور می دهند.
وی افزود: روستاهای دامنه تفتان در ایام نوروز و سایر تعطیلات میزبان شمار زیادی از هم استانی ها و سایر هموطنان است و به یقین امسال این سفرها بیشتر می شود و مردم ما نیز با خونگرمی و آغوش باز پذیرای مسافران و گردشگران هستند.
بخشدار مرکزی خاش به خبرنگار ایرنا گفت: روستاهای هدف گردشگری و تمامی روستاهای واقع در مسیر راهها از هم اکنون در حال آماده سازی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند.
مجتبی شجاعی اظهار داشت: نصب سیاه چادر و پذیرایی با غذاهای سنتی از مسافران در ورودی شهر و روستاها همه ساله در این منطقه انجام می شود اما امسال با توجه به زیبایی طبیعت و تمایل بیشتر مردم برنامه های استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شور و نشاط دیگری خواهد داشت.
وی افزود: مردم خونگرم و مهمان نواز شهرستان خاش به میزبانی از هموطنان افتخار می کنند و خصلت و ویژگی مهم آنان همین مهمان نوازی است که بنحو شایسته ای آن را به نمایش می گذارند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در مسیر محور ترانزیتی زاهدان- چابهار قرار دارد و کوه آتشفشان نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.