به گزارش ایرنا بارندگی که از روز یکشنبه در شهر خاش و بخش های نوک آباد و ایرندگان، مناطق سنگان، ترشاب، پشتکوه، کارواندر، دشت آبخوان، شوگه، دولت آباد، گرز، تل گزی، بیلری، اسپه، ماردگان، کهنوک دهپابید، تمندان، خان بی بی، چاه کمال، گوهرکوه، چاه احمد، گرنچین، سبزگز، گزو، کوته، کوشه، رحمت آباد، اسماعیل آباد، ناصری، سنیب، نرون و غیره شهرستان خاش آغاز شده همچنان به صورت ملایم ادامه دارد.
این بارندگی سبب شادابی و سرزندگی طبیعت در فضای شهری و روستایی شهرستان خاش به ویژه مناطق کوهستانی، دشت ها و بیابان ها شده است.
بارندگی ها علاوه بر طراوت بخشیدن به هوا، در شهر خاش و مناطق تل گزی، شوگه و خان بی بی و دولت آباد موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان شده است.
به گفته ابراهیم ایرندگانی رئیس اداره هواشناسی خاش، در این مدت در ترشاب 20 میلی متر، تمندان 17 میلی متر، کوشه 15 میلی متر، چاه کمال 14 میلی متر، کارواندر 13 میلی متر، سنیب و نوک آباد 12 میلی متر، بیلری و برخی نقاط ایرندگان هشت میلی متر و در بقیه نقاط نیز به مقداری کمتر بارندگی گزارش شده است.
به گزارش ایرنا بارش های خوب در فصل زمستان سبب شادمانی اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان و دامداران شهرستان خاش شده و بهاری زیبا و دلنشین را به مردم هدیه کرده است.
فرماندار خاش گفت: بعد از گذشت مدت طولانی از خشکسالی، بارش برف و باران روحیه مردم شهرستان را زنده کرد و امیدواریم با تداوم بارش ها نشاط و آبادانی به منطقه باز گردد.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: خداوند را شاکریم بارش ها به موقع رخ داد و امید داریم سرسبزی و شادابی ناشی از این رحمت الهی زندگی کشاورزان و دامداران سخت کوش و مردم مهمان نواز این منطقه را نیز شاداب و متحول کند.
شهرستان مرزی خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده که قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در جوار آن قرار دارد.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.