درویش نارویی پس از بازدید از جانمایی محل گذر رسمی صادرات و واردات کالا در منطقه کوهک سراوان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم مرزنشین تا شعاع 50 کیلومتری مرز زیر پوشش طرح مرزنشینان قرار می گیرند.
وی افزود: با توجه به اینکه زندگی مردم این منطقه در بخش بم پشت سراوان به مرز وابسته است، باید از مرز به نحو مطلوب و بهینه برای تقویت اقتصاد مرزنشینان و راه اندازی تجارت کوله بری استفاده کرد.
وی ادامه داد: در پی سفر وزیر کشور به این منطقه، مصوبه پایانه رسمی کوهک به عنوان پنجمین پایانه مرزی استان صادر شد و هم اکنون مراحل اداری آن در حال انجام است که محقق شدن این ظرفیت تاثیر مهمی بر زندگی مردم مرزنشین خواهد داشت.
فرماندار سراوان با اشاره به خدمات دولت در دهستان کوهک گفت: در حوزه راهداری در این دهستان 28 میلیارد ریال و در حوزه بهداشت و درمان آن به عنوان نمونه با ایجاد مرکز بهداشتی درمانی کوهک 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به مشکلات برق بخش بم پشت گفت: در این منطقه مشکل زیرساخت برق وجود دارد اما با توجه به پیگیری های مکرر پست 63 کیلو ولت سیرکان در سال آینده راه اندازی می شود که در مرحله نخست برای اجرای این پروژه 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است.
نارویی اظهار داشت: واردات دام از پاکستان از طریق بازارچه مرزی کوهک یکی دیگر از ظرفیت های بسیار خوب این منطقه است که مردم باید در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری و ورود کنند.
دهستان کوهک اسفندک در بخش بم پشت شهرستان سراوان واقع شده و روستای کوهک به عنوان شرقی ترین نقطه ایران و نخستین روستا در کشور است که خورشید در آن طلوع می کند و به سرزمین آفتاب نیز معروف است.
شهرستان سراوان با سه بخش بم پشت، جالق و مرکزی در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در 15 آذر امسال گفت: در نخستین جلسه که روز گذشته (14 آذر) در مورد بازارچه مرزی کوهک سراوان در سطح ملی (در تهران) برگزار شد موافقت اولیه برای تبدیل این بازارچه به پایانه رسمی مرزی انجام شد تا عملا این استان بتواند با پنج پایانه رسمی فعالیت های اقتصادی خود را ادامه دهد.
پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان شامل ریمدان، پیشین، میرجاوه، میلک (شمال استان)و کوهک سراوان است.
7336**3042 خبرنگار: احسان بختیاری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.