به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی روز شنبه در کارگاه آموزشی بیمه بیکاری با محوریت آموزش و نقش آن در اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری که با حضور مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و معاون و کارشناسان آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در سال جاری سقف توانمند سازی مهارتی 70 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری را تعیین کرده است.
وی تصریح کرد: در همین راستا 33 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در سه ماهه نخست، 41 نفر در سه ماهه دوم و 41 نفر در سه ماهه سوم سالجاری آموزشهای مهارتی را فراگرفتند.
جهانتیغی خاطر نشان کرد: گسترش دامنه آموزشهای مهارتی منوط به برداشتن سقف تعیین شده است چرا که در این صورت عده کثیری از مقرری بگیران از آموزش باز خواهند ماند.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در جامعه در گرو مهارت آموزی است و توانمند سازی مهارتی افراد جویای کار تنها راه حل معضل بیکاری است و مهمترین هدف و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز کمک به رفع بیکاری است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز گفت: انتخاب رشته های ساده و کوتاه مدت صرفا با هدف گذراندن سقف 30 ساعت آموزش برای برقراری مقرری مربوطه از جمله مهمترین مشکلات بر سر راه توانمندسازی مقرری بگیران است.
شهریاری ادامه داد: سوق دادن مقرری بگیران به سمت رشته های تخصصی و طولانی مدت زمینه را برای اشتغال آنان در بازار کار فراهم کرده و باعث کم شدن نرخ بیکاری خواهد شد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: براساس رایزنی های انجام شده محدودیت سقف برای توانمند سازی مهارتی افراد مقرری بگیر بیمه بیکاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای رفع شده و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
کریم یاوری با اشاره به ضرورت آموزشهای مهارتی برای احراز شغل اظهار داشت: آموزش مجدد در ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید بسیار اهمیت دارد و در حوزه بیمه بیکاری مهمترین اولویت کار بحث توانمند سازی مقرری بگیران است.
8006 **6081 دریافت کننده نرگس تیموری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.