باد و باران روز گذشته سیستان و بلوچستان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان‌های دلگان، نگور و سرباز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، گفت: باد و باران روز گذشته در این استان باعث خسارت به ۱۷ اصله پایه برق و یک دستگاه ترانس در شهرستان‌های دلگان، نگور و سرباز شد.

به گزارش جماران، خلیل عوض زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: به محض اعلام خسارت وارد شده به شبکه برق، تیم‌های عملیاتی این مناطق به محل‌های حادثه دیده اعزام شدند و نسبت به پایداری شبکه برق این مناطق اقدام کردند.

وی با بیان اینکه شبکه برق سیستان‌ و بلوچستان پایدار است، تصریح کرد: در حال حاضر تنها برق هفت روستای شهرستان دلگان و یک روستای شهرستان سرباز قطع است که کارکنان این امور در حال تلاش جهت پایداری شبکه برق این مناطق هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می کند، افزود: شهروندان گرامی ضمن صبر و شکیبایی، همکاری لازم را با کارکنان شرکت توزیع نیروی برق جهت تسریع پایداری شبکه برق داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهروندان گرامی همچنین در زمان ناپایداری شرایط جوی (بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید) از نزدیک شدن به تاسیسات برق خودداری و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه ۱۲۱(مراکز اتفاقات برق) اطلاع رسانی کنند.

عوض زاده گفت: طی هشدار سطح قرمز مرکز هواشناسی سیستان و بلوچستان به جهت بارندگی شدید در استان، برای مقابله با حوادث احتمالی تمامی نیروهای عملیاتی و پیمانکاری، کارکنان ستادی و واحدهای تابعه در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: بدنبال هشدار صادر شده تمامی مرخصی های کارکنان، لغو و فراخوان بازگشت افرادی که در استان حضور دارند، داده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تیم های معین از حوزه مرکز و شمال استان با استعداد نیرویی ۳۰ نفر و ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حوزه جنوب مستقر هستند، افزود: اعضای ستاد بحران شرکت توزیع برق نیز در تمامی شهرستان های حوزه جنوب مستقر شده و به صورت مستمر شرایط را رصد می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.