به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در طرح جدید کمیته امداد موسوم به سامانه «سخا»، شناسایی افراد نیازمند و محروم واقعی یک اولویت است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تاکید بر رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه، بیان کرد: کمک‌های غیر مالی مانند مشاوره‌ای، حقوقی و فکری باید در سامانه «سخا» گنجانده شده و برای افراد توانمند امکانی فراهم شود تا از این طریق کمک‌های خود را ارائه کنند.

محامی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از توان مؤسسات و انجمن‌های خیریه، تصریح کرد: با پرهیز از رفتار آمرانه با این مجموعه‌ها، برای ترغیب آنها به همکاری و وارد کردن اسامی افراد تحت پوشش خود در سامانه، باید امتیازاتی را در نظر گرفت.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: وجود دو نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی که برای کمک به افراد نیازمند تلاش می‌کنند، مایه افتخار ماست و همه باید تلاش کنیم که آمارها دقیق‌تر شود و در قالب این سامانه جدید به صورت برنامه‌ریزی شده به خانواده‌ها کمک و خدمات ارائه شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اطلاعات و اسامی نیازمندان در سامانه، تصریح کرد: سامانه جدید باید مرجعی برای برنامه‌های آینده دستگاه‌های مختلف باشد.

آیت‌الله محامی عنوان کرد: مجموعه‌های خیریه صاحب مجوز باید در گام اول شناسایی و در جلسه‌ای با محوریت استانداری توجیه شوند؛ در گام دوم باید آنان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) توجیه شده و در گام سوم اطلاعات آنان در سامانه وارد شده و این آمار مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: باید تلاش شود که با پرهیز از موازی کاری‌ها به افراد به صورت یکسان کمک‌رسانی شود.

۱۶۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ۱۶۰ هزار خانواده در این استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

سید مهدی عبادی ادامه داد: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برای کمک به نیازمندان و محرومان استان که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد قرار ندارند، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است که با توجه به دشواری شناسایی این افراد، از توان اداره زندان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر نهادها کمک گرفته شد.

وی اضافه کرد: سپس با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمار کارگران فصلی، سر گذر و غیره جمع‌آوری شد و پس از حذف افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، مجموعاً ۶۸ هزار خانوار باقی ماند که برای خانواده‌های یک نفره مبلغ ۲۰۰، دو نفره ۳۰۰، ۳ و ۴ نفره ۴۰۰ و ۵ نفره به بالا ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: شماره حساب‌های ۴۳ هزار سرپرست خانواده تاکنون با همکاری بانک‌ها شناسایی شده و مبالغ حمایتی آنان نیز پرداخت شده و بر اساس آخرین پیگیری، بسیاری از آنان این پول را برداشت کرده‌اند.

وی افزود: در گام بعدی مقرر شد به خانواده‌های فاقد مدرک هویتی و دارای پرونده در فرمانداری‌ها کمک شود که حدود دو هزار و ۲۶۰ خانواده احصاء شد و هم اکنون در حال انجام مقدمات لازم برای کمک‌رسانی به آنان هستیم.

این مسئول ادامه داد: بر اساس ابلاغ کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، سامانه «سخا» در سطح کشور راه‌اندازی شده که هم خیرین حقیقی و حقوقی و هم نیازمندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: راستی‌آزمایی در هر دو بخش انجام می‌شود و خیرین می‌توانند اطلاعات عام را از نیازمندان و محرومان در این سامانه مشاهده کنند و به قشر مورد نظر خود در بخش‌های مختلفی که در سامانه گنجانده شده، یاری برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.