حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با وی اظهار داشت: در طرح جدید کمیته امداد موسوم به سامانه "سخا"، شناسایی افراد نیازمند و محروم واقعی یک اولویت است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات نیازمندان و محرومان جامعه بیان کرد: کمک‌های غیر از مالی مثل مشاوره‌ای، حقوقی و فکری باید در سامانه سخا گنجانده شده و برای افراد توانمند امکانی فراهم شود تا از این طریق کمک‌های خود را ارائه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از توان موسسات و انجمن‌های خیریه تصریح کرد: با پرهیز از رفتار آمرانه با این مجموعه‌ها، برای ترغیب آنها به همکاری و وارد کردن اسامی افراد تحت پوشش خود در سامانه، باید امتیازاتی را در نظر گرفت.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: وجود دو نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که برای کمک به افراد نیازمند تلاش می‌کنند، مایه افتخار است و همه باید تلاش کنیم که آمارها دقیق‌تر شود و در قالب این سامانه جدید به صورت برنامه‌ریزی شده به خانواده‌ها کمک و خدمات ارائه شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم حفظ اطلاعات و اسامی نیازمندان در سامانه، خاطر نشان کرد: سامانه جدید باید مرجعی برای برنامه‌های آینده دستگاه‌های مختلف باشد.

وی تصریح کرد: مجموعه‌های خیریه صاحب مجوز باید در گام اول شناسایی و در جلسه‌ای با محوریت استانداری توجیه شوند؛ در گام دوم باید آنان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) توجیه شده و در گام سوم اطلاعات آنان در سامانه وارد شده و این آمار مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: باید تلاش شود که با پرهیز از موازی‌کاری‌ها به افراد به صورت یکسان کمک‌رسانی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: هم‌اینک۱۶۰ هزار خانواده در استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

سید مهدی عبادی ادامه داد: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور برای کمک به نیازمندان و محرومان استان که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد قرار ندارند، مبلغ ۲۵میلیارد تومان در نظر گرفته که با توجه به دشواری شناسایی این افراد، از توان اداره زندان‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سایر نهادها کمک گرفته شد.

وی ادامه داد: سپس با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آمار کارگران فصلی و سر گذر جمع‌آوری شد و پس از حذف افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، مجموعا ۶۸ هزار خانوار باقی ماند که برای خانواده‌های یک نفره مبلغ ۲۰۰ هزار تومان، ۲ نفره ۳۰۰، ۳ و ۴ نفره ۴۰۰ و ۵ نفره به بالا ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: شماره حساب‌های ۴۳ هزار سرپرست خانواده را با همکاری بانک‌ها شناسایی و مبالغ حمایتی برای آنان پرداخت شده و براساس آخرین پیگیری، بسیاری از آنان، این پول را برداشت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در گام بعدی مقرر شد به خانواده‌های فاقد مدرک هویتی و دارای پرونده در فرمانداری‌ها کمک شود که حدود ۲ هزار و ۲۶۰ خانواده احصا شد و هم‌اینک در حال انجام مقدمات لازم برای کمک‌رسانی به آنان هستیم.

عبادی ادامه داد: براساس ابلاغ کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، سامانه "سخا" در سطح کشور راه‌اندازی شده که هم خیرین حقیقی و حقوقی و هم نیازمندان می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: راستی‌آزمایی در هر دو بخش انجام می‌شود و خیرین می‌توانند اطلاعات عام را از نیازمندان و محرومان در این سامانه مشاهده کنند و به قشر مورد نظر خود در بخش‌های مختلفی که در سامانه گنجانده شده، یاری برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.