عبدالقادر پربار روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت خدمات شهری شهرداری زاهدان هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت خدمات شهر بویژه نظافت شهری، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای اساسی در جهت رفع دغدغه‌ها نظافتی ذکر کرد.

وی بیان کرد: نظافت شهر یک ضرورت مهم  جهت حفظ سلامت شهر و شهروندان، ارتقای سیما و منظر شهری و در نهایت رضایت‌مندی مردم است.

شهردار زاهدان تصریح کرد: ضروریست در زمینه نظافت شهر تغییر و تحول اساسی طی برنامه‌ای سه ماهه انجام شود تا وضعیت نظافت شهری به سمت و سوی مطلوب تر و همچنین اثرگذاری بیشتر در سطح شهر پیش برود.

وی اظهارداشت: در راستای نظافت شهری باید معاونت خدمات شهر با بکارگیری مدیریت بهینه در امور و هماهنگی بیشتر با مناطق و شرکت‌های طرف قرارداد شهرداری مبادرت و همچنین مناطق با جدیت، اختیارات و نظارت بیشتر نسبت به عملکرد شرکت‌های مربوطه اقدام کنند.

پربار تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند در خصوص معضل زباله‌گردی، آسیب شناسی و راهکارهای اساسی برای برطرف کردن آن با بهره‌گیری از تجارب کلان شهرهای دیگر برنامه‌هایی را ارائه دهد.

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان نیز در این نشست با تاکید برتقویت نظارت‌ برشرکت‌های خدماتی گفت: نیاز است تا شرکت‌های خدماتی قوی و توانمند ازطریق فراخوان در راستای ایجاد رقابت‌پذیری بیشتر در حوزه امور شهری دعوت شوند.

محمد امیر براهویی افزود: طبق برنامه‌ریزی بعمل آمده در کمیته تخصصی خدمات شهر مقرر شد شرکت‌هایی که توان لازم را در جهت بهبود خدمات شهری ندارند در اسرع وقت حذف، تا نسبت به جذب و بکارگیری شرکت‌های توانمند مبادرت شود.

وی اظهار داشت: حفاری شرکت گاز مشکلات بسیاری را در زمینه نظافت شهری، نازیبایی معابر، ترافیک و نارضایتی شهروندان بوجود آورده که بایستی در اسرع وقت این شرکت، نسبت به جمع آوری حفاری‌ها با تسریع بیشتر اقدام کند.

معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌ها شهرداری زاهدان نیز گفت: در راستای نظافت شهری بایستی ابتدا مشکلات ریشه‌یابی و دلایل آن بررسی شوند همچنین جهت رفع آن راهکارهای مناسب با بهره‌گیری از تجارب شهرهای موفق در زمینه نظافت شهری ارائه شود.

نظیر احمد هاشمزهی به مقوله فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: عدم آموزش کافی نظافت شهری و فرهنگ سازی مناسب بزرگترین دغدغه ما در شهر زاهدان است که تاکنون به صورت جد به آن پرداخته نشده و بایستی این مهم با جدیت بیشتر تقویت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.