نوراحمد درخوش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا سرانه تولید زباله هر شهروند ایرانشهری را حدود ۱.۲ کیلوگرم ذکرکرد و افزود: این مقدار سرانه تولید پسماند شهروندان که ٢ برابر سرانه تولید کشور و چهار برابر استاندارد جهانی است، ایرانشهر را جزو بالاترین تولیدکنندگان زباله در کشور قرار می دهد. 

وی افزود: روزانه به طور میانگین ۱۸۰ تن پسماند وارد سایت دفن ایرانشهر می‌شودکه با توجه به مشترک بودن سایت شهرداری ایرانشهر با بمپور و محمدان و دهیاری های اطراف شهر از این زباله‌ها مقدار بسیار کمی قابلیت بازیافت دارد. 

شهردار ایرانشهر بیان کرد: یکی از مشکلات در این مسیر نداشتن آگاهی شهروندان از جداسازی و تفکیک اولیه زباله در مبدا و نبود کارخانه پالایش و بازیافت در شهر ایرانشهر است.

وی بیان داشت: تفکیک زباله از مبدا بهترین راه برای کاهش هزینه و زمان بازیافت زباله است؛ موضوعی حائز اهمیت اینکه با وجود آموزشها برای راهنمایی شهروندان با شیوه های تفکیک زباله اما اکنون بسیاری از مردم با راه‌های درست تفکیک آشنا نیستند. 

درخوش با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری در سه شیفت با ٩ دستگاه اعم از پرس زباله و کامیون و ٢ دستگاه لودر برای جمع آوری و دفن زباله و پسماند تلاش می‌کنند گفت: با این اقدامات ثروت زیادی در دفن زباله زیر خاک می‌رود، در حالی که درصورت بازیافت می توان خیلی از کارهای توسعه و عمران شهر را انجام داد که متاسفانه از بین می‌رود.

 وی گفت: امیدواریم شهروندان آگاه وشریف ایرانشهر با توجه به این نکات و توجه بیشتر به اصلاح الگوی مصرف یاری‌گر شهرداری باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.