علی ملاشاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه بهاره تا عصر چهارشنبه در سیستان و بلوچستان فعال است و علاوه‌بر بارش‌های رگباری، شرایط برای وقوع رعد و برق و  تندباد لحظه‌ای در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی این استان مهیاست.
وی با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و لغزندگی جاده‌ها در جریان فعالیت این سامانه وجود دارد، افزود:شهروندان در زمان فعالیت این سامانه ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی در عبور و مرور از مناطق نیمه شمالی و جنوبی استان احتیاط و از رفتن به ارتفاعات به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان از وقوع وزش باد در برخی نقاط استان در روزهای آینده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز و فردا وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی و چهارشنبه تا جمعه در سواحل استان جریان داشته باشد.
وی ادامه داد: دریای عمان در روزهای آینده به نسبت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود بنابراین در ترددهای دریایی بویژه قایق‌های سبک و تفریحی احتیاط شود.

ملاشاهی اظهارداشت: بر اساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی پیش‌بینی می‌شود امروز نخستین دمای ۴۰ درجه سیستان و بلوچستان پس از پایان فصل سرد سال در نواحی جنوبی این استان ثبت شود.
وی بیان کرد: انتظار  می‌رود امروز در گرمترین لحظات دمای هوا در برخی شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان مانند قصرقند و زرآباد به محدوده ۴۰ درجه سلسیوس برسد.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود همچنان تا پایان هفته در سطح استان افزایش تدریجی دمای هوا رخ دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.