حجت الاسلام حمیدرضا بندانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سال گذشته تعداد کل پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ۳۸ هزار و ۶۷۳ فقره پرونده بوده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۹ فقره پرونده حقوقی و ۸ هزار و ۸۵۴ فقره پرونده با موضوع کیفری هستند.
وی افزود: از این میزان پرونده‌های وارده ۳۶ هزار و ۱۹۰ فقره پرونده مربوط به حوزه‌های شهری و ۲ هزار و ۴۸۳ فقره پرونده مربوط به حوزه‌های روستایی بوده و همچنین از تعداد کل پرونده‌های وارده۳۷ هزار و ۶۹۷ فقره پرونده مختومه شده است.
رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سال گذشته از مجموع پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان ۲۱ هزار و ۶۹۷ فقره پرونده قابل صلح بوده و ۷ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده منجر به مصالحه شده است.
وی بیان کرد: نسبت پرونده‌های مصالحه نسبت به قابل صلح ۳۴.۴ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام بندانی تصریح کرد: علاوه‌بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.