محسن حیدری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه از روز شنبه در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان آغاز شد پس از آن کل این استان را فراگرفت.
وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی و بارانسنجی سیستان و بلوچستان در ۷۲ ساعت گذشته از ۱۴۲ نقطه این استان بارندگی گزارش شده که بارش‌های ۲۳ نقطه در ۹ شهرستان بیش‌از ۵۰ میلی‌متر بوده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین بارش‌های گزارش شده تا صبح امروز از چانف با ۸۹.۴، ساربوگ ۷۸، درودی نرون ۷۱.۵، کشیک ۷۰، پیپ ۶۷، کهنوک دهپابید ۶۷، چابهار ۶۴.۲، هلنچکان ۶۴، همت آباد کورین ۶۳، توتان ۶۲.۵، بنت ۶۱ و میرآباد ۵۸.۵ میلی‌متر بوده است.
وی ادامه داد: به طور کلی از ۱۶ ایستگاه بارانسنجی توابع زاهدان و میرجاوه، ۲۵ ایستگاه توابع سراوان، مهرستان و سیب سوران، ۲۱ ایستگاه از توابع چابهار، کنارک و راسک، ۳۸ ایستگاه از توابع ایرانشهر و نیکشهر، قصرقند، فنوج و دلگان، ۲۵ ایستگاه از توابع خاش و ۱۷ ایستگاه در شمال سیستان و بلوچستان بارندگی گزارش شده است.
حیدری با بیان اینکه در مجموع بارش‌های ۸۳ نقطه سیستان و بلوچستان بیش‌از ۲۰ میلی‌متر بوده است، گفت: سامانه بارشی که در حال خروج از مرزهای شرقی کشور است علاوه‌بر فراگیری قابل توجه و دربرگیری چند استان جنوب شرق، شدت قابل توجهی نیز داشت.
وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز نیز احتمال بارش‌های پراکنده در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما مقدار آن ناچیز است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: یک سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه وارد استان می‌شود که تا اواسط هفته آینده در منطقه فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.