محمود دیانتی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم اکنون قدری از سرعت وزش باد در این شهر کاسته شده اما انتظار می رود در ادامه روز باز هم شاهد وزش باد و گردوخاک و کاهش دید افقی در این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: در زاهدان نیز شب گذشته بیشنه سرعت وزش باد به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید اما تغییری در شرایط کیفی هوا و دید افقی ایجاد نشد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان وبلوچستان در بخش دیگری به آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی اشاره کرد و گفت: انتظار می رود از سه شنبه شب و روز چهارشنبه این هفته بر سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و شمالی افزوده شود به طور یکه بیشینه سرعت وزش باد به حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

دیانتی خاطرنشان کرد: وزش باد شدید که تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت، سطح استان را تحت تأثیر قرار می دهد به طوریکه پیش بینی می شود علاوه بر شمال و زاهدان، وزش باد در نوار غربی و سواحل استان نیز قابل توجه باشد. پ

وی با اشاره به احتمال اختلال در در ترددهای جاده ای به ویژه در محورهای زاهدان-نصرت آباد- بم و بم-ایرانشهر، از رانندگان خواست تا در زمان وزش باد و گردوخاک احتیاط کنند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از روز دوشنبه در استان فعال می شود و نواحی نیمه شمالی برخی نقاط مرکزی و نواحی جنوب غرب استان را تحت تأثیر قرار می دهد. پ

دیانتی اضافه کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد در کنار مسیل ها و رودخانه ها خودداری شود. همچنین با توجه به احتمال برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرار گیری در فضای باز خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1348511
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.