سیدمرتضی بختیاری در این سفر یک روزه به حوزه جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر دیدار با مددجویان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی شهرستان چابهار از مناطق سیل زده بخش پلان و روستای عورکی این شهرستان بازدید و در نشستی به بررسی وضعیت ساخت ۶ هزار واحد مسکونی مددجویان در این استان می پردازد.

رییس کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین در مراسم اعزام کاروان کالاهای ارسالی برای مناطق سیل زده حضور خواهد یافت.

به گزارش ایرنا در جریان سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر سفر رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری، همچنین برخی از اعضای هیات دولت از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، نیرو، راه و شهرسازی، وزیر دفاع، سرپرست وزارت جهادکشاورزی، فرمانده سپاه پاسداران و چند تن از مقامات کشوری و لشکری با حضور در مناطق سیلزده از نزدیک شاهد روند امدادرسانی به مردم بوده و وضعیت خسارات وارده بر زیرساختهای منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

 ریزش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از ۲۰ تا ۲۲ دی ماه گذشته ادامه داشت استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

این سیلاب در سیستان و بلوچستان ۱۴ شهرستان و شمار زیادی از روستاهای تابعه آنها را درگیر کرده و ۲۰ هزار واحد مسکونی به صورت کلی و جزئی خسارت دیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.