علی ملاشاهی روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون طوفان در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری از سواحل جنوب استان قرار دارد و انتظار می رود روز سه‌شنبه به سمت شمال شرق حرکت کند و سواحل شمال غرب هندوستان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: براساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می رود اثرات طوفان به شکل افزایش ارتفاع موج، افزایش ابر و ریزش رگبار باران از اواخر وقت دوشنبه در سواحل استان آشکار و تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تمرکز بارشهای این طوفان در نواحی دریایی خواهد بود اما تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج نوار ساحلی استان را در برخواهد گرفت.
ملاشاهی افزود: پیش بینی می شود ارتفاع موج در سواحل استان به دو تا سه متر برسد بنابراین توصیه می شود ترددهای دریایی شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری محدود و از شنا کردن در دریا خودداری شود.
وی با بیان اینکه هر گونه تغییر در مسیر و قدرت طوفان به اطلاع مردم می رسد، گفت: احتمالا این طوفان فردا به یک طوفان درجه سه تغییر کند به طوریکه بیشینه سرعت آن در محدوده فعالیت به بیش از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.