گرشاسب خزائنی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها از اردیبهشت سال گذشته با هفت میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها ذخیره‌ سازی و تامین فشار آب برای پیکره مسکونی و مجتمع‌ تجاری منطقه آزاد چابهار است.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: این مخازن در مجموع با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به منظور تکمیل شبکه آبرسانی در فضایی معادل پنج هزار مترمربع ساخته شده و ۱۴۱ هکتار از اراضی پیکره سوم شمالی را زیر پوشش قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: چهار هزار نفر از مردم ساکن در منطقه آزاد چابهار در مهر امسال به شبکه آب و فاضلاب متصل شده‌اند.

خزائنی ادامه داد: مطالعه و ساخت شبکه آب و فاضلاب در منطقه آزاد چابهار در سال‌های اول تاسیس این منطقه در حدود ۲۵ سال گذشته آغاز شده بود که بنا به دلایل مختلف مسکوت مانده بود.

وی افزود: برای شبکه آب و فاضلاب منطقه آزاد چابهار اعتباری افزون‌بر ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده و این اقدام مهم می‌تواند بخشی از رضایت‌مندی مردم ساکن در این منطقه را برآورده کند.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: اراضی پیکره مسکونی و طرح‌دار کردن پیکره تولیدی برای واگذاری به متقاضیان و سرمایه‌گذاران آماده‌سازی شده است.

وی اظهار داشت: پروژه کانال‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی در شاهراه‌های ترانزیتی رفت و آمد مردم در پایین دست روستای تیس که در مواقع بارندگی مشکل‌ ساز بود نیز با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد تومان پایان یافت.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۷۱ همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم در زمان رئیس جمهوری مرحوم آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی رسما افتتاح شد.

۳۰۴۳**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.