دکتر محمد کاظم مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سال 95 که امکان درمان متمرکز بیماران دچار عارضه شکاف کام و لب در این بیمارستان فراهم شد تا کنون 201 بیمار پذیرش شدند.
وی با بیان اینکه بیماران با توجه به میزان و شدت عارضه به انواع مختلفی از جراحی مانند کاشت استخوان فک، جراحی فک، جراحی پلاستیک، جراحی کام و ارتودنسی نیاز دارند، ادامه داد: هر بیمار از یک تا 6 عمل جراحی برای درمان کامل نیاز دارد که خوشبختانه اعمال جراحی مورد نیاز برای 81 بیمار به طور کامل انجام شده است.
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: 39 بیمار به دلیل محدودیت هایی مانند سن کم، وزن کم و نداشتن شرایط عمل و یا پذیرش جدید در نوبت عمل قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه کلینیک شکاف کام و لب بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان سومین مرکز متمرکز درمان این عارضه در کشور است افزود: بسیاری از بیماران، پس از عمل تا سالها نیاز به پیگیری درمان و گفتار درمانی دارند که تمام مراحل در این کلینیک انجام می شود.
مومنی تاکید کرد: با راه اندازی این کلینیک، بیمارانی که برای درمان مجبور به حضور در تهران و صرف هزینه های گزاف بودند در زاهدان خوشبختانه امکان انجام تمام رده های درمان برایشان بوجود آمد.
وی بیان کرد: بیمارانی که دارای دفترچه بیمه هستند طبق تعرفه دولتی و با پرداخت هزینه ای ناچیز در حد 300 هزار تومان درمان می شوند در حالیکه هزینه این درمان در بخش خصوصی بدون در نظر گرفتن هزینه های سفر حدود 6 میلیون تومان است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.