به گزارش ایرنا محسن طرزطلب روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از نیروگاه گازی 42 مگاواتی زاهدان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این میزان انرژی تا سال 1400 در سیستان و بلوچستان وارد مدار می شود.
وی با اشاره به اینکه امروز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با ظرفیت 480 مگاوات آغاز شد، افزود: نیروگاه سراوان نیز تا قبل از آغاز پیک مصرف وارد مدار می شود که نقش مهمی در کاهش خاموشی دارد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی تصریح کرد: 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل 130 مگاوات برق در سیستان و بلوچستان نیاز است.
وی با بیان اینکه نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان برای صادرات برق وجود دارد، ادامه داد: به طور متوسط در این استان باید 2 هزار میلیارد تومان در سال برای تکمیل این طرح ها هزینه شود.

**توربین های نیروگاه بادی سیستان در حال ساخت است
مدیر عامل گروه مپنا نیز در این مراسم گفت: نیروگاه گازی 42 مگاواتی زاهدان به صورت کاملا ایرانی توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.
عباس علی آبادی اظهار داشت: عملیات اجرایی نیروگاه 50 مگاواتی بادی در منطقه سیستان نیز توسط گروه مپنا آغاز شده که توربین های آن در حال ساخت است و بزودی به منطقه سیستان ارسال می شود.
وی با بیان اینکه مطالعات مکان نصب توربین بادی در منطقه سیستان در حال انجام است، ادامه داد: برای سیستان و بلوچستان باید به دنبال تامین آب پایدار باشیم که گروه مپنا این امادگی را دارد تا با استفاده از منابع مردمی از آب های شور و لب شور، در زمینه شیرین سازی آب اقدام کند.

** پوشش 99.9 درصدی برق در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در ادامه این مراسم گفت: 100 درصد جمعیت شهری و 99.9 درصد مناطق روستایی سیستان و بلوچستان از نعمت برق بهره مند هستند.
محبعلی قزاق جاهد افزود: 28 واحد 25 مگاواتی برق در سیستان و بلوچستان و 30 واحد دیزلی تولید برق در زاهدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان هزار و 500 مگاوات نیروگاه نیاز دارد، تصریح کرد: این استان برای خوکفایی در تولید برق نیازمند نگاه ویژه وزارت نیرو است.
به گزارش ایرنا وزیر نیرو صبح امروز پنجشنبه به منظور کلنگ زنی عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت 480 مگاوات و همچنین افتتاح نیروگاه گازی 42 مگاواتی وارد زاهدان شد.
بازدید از تصفیه خانه آب زاهدان، طرح دوم خط انتقال آب به زاهدان از زابل و وضعیت آبرسانی به دهستان منزل آب نیز از جمله برنامه های وی در سفر به زاهدان است.
وزیر نیرو در این سفر با استاندار، مجمع نمایندگان و مدیران عامل صنعت آب و برق سیستان و بلوچستان دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
9908**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.