پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها؛

رهامی: انجمن اسلامی مدرسین نباید حیاط خلوت یک یا چند حزب شود

حجت‌الاسلام محسن رهامی یادآور شد: ماهیت علمی انجمن باید حفظ شود. این انجمن تشکلی قدیمی و از اعضا اصلی جبهه اصلاحات است که خود را در جایگاهی می‌بیند که نه تنها باید نقش آن جایگاه را حفظ کند بلکه باید تلاش کند تا این جایگاه ارتقا یابد.

 محسن رهامی در کنگره  انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن خوش‌آمدگویی به حضار و فاطمه کروبی گفت: انشاءالله در کنگره بعدی محصوران هم بتوانند حضور یابند و ضروری است که تفاهم، برادری و تفاهم ملی در جهت رفع کدورت‌ها افزایش یابد و در همین راستا باید هرچه زودتر کارها منتج به نتیجه شوند.

وی که ریاست کنگره امروز را بر عهده داشت گفت: کنگره امروز بر اساس قانون جدید مصوب سال گذشته، احزاب پروانه دار را مکلف ساخته تا ظرف یکسال، خود را با قانون جدید تطبیق دهند

وی در ادامه گفت: در اساسنامه جدید انجمن، تلاش شده تا تفاوت ها با قانون جدید را اصلاح کنیم لذا اعضای شورای مرکزی در این اساسنامه از 13نفر به 21نفر افزایش می یابند و تعداد اعضای علی البدل نیز از سه نفر به هفت تن می رسد

وی افزود: ما در درون دانشگاه ها زیر نظر آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی کارهای خود را انجام می‌دهیم و در همین راستا، انجمن از یک طرف تشکلی علمی و فرهنگی محسوب می شود و از سوی دیگر، فعالیت آن در بیرون از دانشگاه ها شبیه حزب است.

وی با تاکید بر اینکه باید ماهیت علمی انجمن حفظ شود، گفت: این انجمن، تشکلی قدیمی  و  از اعضای  اصلی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است و خود را در جایگاهی می‌بیند که نه تنها باید نقش آن حفظ شود بلکه باید ارتقا یابد تا جایی که قدرت چانه‌زنی با مسئولان نظام را داشته باشد انجمن اسلامی مدرسین، نباید حیاط خلوت یک یا چند حزب شود. بلکه به عنوان یک تشکل می‌تواند نقش ریش سفیدی، هدایتگری احزاب را ایفا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.