گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

غلامرضا حیدری: غلامی گزینه بیست و یکم روحانی است

غلامرضا حیدری می گوید کسانی که در معرفی وزیر علوم به مجلس نقش دارند شاخص های خاصی را برای این وزارت خانه در نظر گرفته اند و به همین خاطر تا به امروز حدود بیست نفر برای این وزارت خانه در نظر گرفته شده اند که مورد تایید قرار نگرفته اند.

نماینده مردم تهران با بیان این که وزارت علوم به نظر بعضی ها خیلی حساس شده است، گفت: آقای غلامی بیست و یکمین گزینه رئیس جمهور هستند.

غلامرضا حیدری در گفت و گو با جماران ، در خصوص تصمیم فراکسیون امید در مورد رای اعتماد به وزیر علوم گفت: جلسه اصلی مجمع فراکسیون امید روز سه شنبه برگزار می شود. جلسه دیروز، نشست اصلی نبود و فراکسیون هنوز به جمع بندی کلی نرسیده است.

وی ادامه داد: وزارت علوم وزارتخانه حساسی شده است؛ امروز دانشجویان و جامعه دانشگاهی  مرجعی برای عموم مردم هستند و در نتیجه انتخابات خیلی تاثیر گذار بوده اند و عده ای فکر می کنند وزیر در این تاثیر گذاری نقش اول را ایفا می کند. البته نمی گوییم که وزیر بدون نقش است ولی این طور نیست که وزیر نقش اصلی را در جایگاه کنونی دانشجویان در جامعه داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: بر همین اساس کسانی که در معرفی وزیر علوم به مجلس نقش دارند  شاخص های خاصی را برای این وزارت خانه در نظر گرفته اند. رئیس جمهور در معرفی وزیر نقش دارد اما در ساختار جمهوری اسلامی عوامل دیگر هم در این امر تاثیر گذار هستند.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا درست است که تا به حال 10 گزینه رئیس جمهور برای این وزارت خانه رد شده اند، گفت: من شنیده ام که آقای غلامی بیست و یکمین گزینه رئیس جمهور هستند نه یازدهمین، این چیزی است که من شنیده ام اما این که چه قدر صحت دارد نمی دانم. بنابراین وقتی کار به گزینه بیست و یکم می کشد طبیعی است که آن افرادی که دارای مقبولیت عام هستند نمی توانند معرفی شوند.

نماینده مردم تهران همچنین  در خصوص رای اعتماد مجلس به گزینه پیشنهادی وزیر علوم گفت: همان گونه که می دانید مجلس در مقام معرفی وزیر نیست، بنده شخصاً  هیچ شناختی از ایشان ندارم اما یک سری شنیده های ما هم حاکی از این است که ایشان صبغه اصلاح طلبی دارند و در زمان آقای خاتمی در دانشگاه مسئولیت داشته اند و افرادی مانند غلامرضا ظریفیان و کسانی  که در جامعه دانشگاهی مقبولیت دارند، ایشان را کاملاً منفی ارزیابی نمی کنند.

وی در پایان گفت: اما در مورد این که در مجلس چه خواهد شد یک مقدار موضوع پیچیده است و نمی شود پیش بینی کرد. نمی توان به صورت قطعی گفت  فراکسیون امید و مورد مجلس چه تصمیمی در مورد ایشان خواهند گرفت. خود بنده هم هنوز به نتیجه قطعی در مورد ایشان نرسیده ام و رأیم هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.