گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

پارسایی: مطالبه و رای 24میلیونی تاثیری بر معرفی وزیر علوم نداشت

سخنگوی فراکسیون امید درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: آقای غلامی محترم هستند اما گزینه هایی که افکار عمومی، جامعه دانشگاهی و داشنجویان انتظار داشتند و می توانستند بهتر از آقای فرهادی این وزارتخانه را مدیریت کنند، معرفی نشدند.

بهرام پارسایی در گفت و گو با خبرنگار جماران ؛ درباره گزینه پیشنهادی  دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: نظر  من نسبت به آقای غلامی مثبت نیست.

وی در این باره تصریح کرد: انتظار عمومی آن بود که بعد از ماه ها که هیچ گزینه ای برای این وزارتخانه معرفی نشد، فردی از میان چهره های توانمند دیگر معرفی شود. آقای غلامی محترم هستند اما گزینه هایی که افکار عمومی، جامعه دانشگاهی و داشنجویان انتظار داشتند و می توانستند بهتر از آقای فرهادی این وزارتخانه را مدیریت کنند، معرفی نشدند.  

نماینده شیراز  تاکید کرد: عموم جامعه دانشگاهی  به دنبال معرفی گزینه ای بودن که از آقای فرهادی توانمند تر عمل کند، به شیوه مدیریتی ایشان نقدهای زیادی زیاید وارد می کردند. از این جهت اگر آقای روحانی بخواهند گام به جلو بردارند باید وزیر قوی تری معرفی کنند که مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه عواملی باعث  معرفی چنین گزینه ای از سوی رئیس جمهوری  شده است، گفت: آقای روحانی باید به این پرسش پاسخ دهند اما فشار ازهر ناحیه ای بوده است، نشان می دهد فشار و خواست 24میلیون  رای هیچ تاثیری بر نظر ایشان نداشته است.

پارسایی در پاسخ به اینکه آیا فراکسیون امید آیا به این زمینه ورود پیدا کرده است یا نه، گفت: برای  فراکسیون امید افراد ملاک نیستند، ما پیشتر ملاک ها و شاخص های خود را به رئیس جمهور اعلام کرده اس و انتظار عمومی آن بود که بر اساس آن ها  عمل کند. علاوه بر این انتظار داشتیم این دو وزیر باقی مانده بر اساس خواست 24 میلیونی معرفی و انتخاب شوند که چنین نشد.

 

وی در پایان، درباره احتمال رد این وزیر در کمیته بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی فراکسیون امید، گفت: تصمیم گیری در این باره، در مجمع عمومی فراکسیون انجام خواهد گرفت که به احتمال زیاد این هفته برگزار خواهد شد. 

 

 

گفت و گو: شیما شعاعی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.