از چهار استاندار جدیدی که انتخاب شده اند دو نفر نمایندگان مجلس هشتم و یک نفر معاون برنامه ریزی و توسعه شهری در زمان تصدی قالیباف بر شهرداری تهران هستند.

صبح امروز چهار استاندار دیگر تعیین شدند تا تعداد استاندارانی که در دولت دوازدهم تعیین شده و تغییر کرده اند به 17 نفر برسد.

به گزارش جماران، صبح روز چهارشنبه (19 مهر 96) سخنگوی وزارت کشور خبر از تصویب نام چهار استاندار جدید در جلسه امروز هیأت دولت داد.

سوابق اجرایی و تحصیلی این چهار نفر در ادامه می آید:

 

سید مناف هاشمی استاندار جدید گلستان

استاندار جدید گلستان سال 1346 در شهر نکا به دنیا آمد. او کارشناسی ارشد خود در رشته شهرسازی را از انستیتوی کارولینسکا سوئد دریافت کرد و دکتری تخصصی برنامه ریزی شهری را در سال 1391 از واحد علومو تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گرفت.

وی در دولت اصلاحات مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بود. در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت هایی همچون معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر عهده داشته و با روی کار آمدن دولت یازدهم به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب و پس از استعفای محمود گودرزی مدتی سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

 

سید علی آقازاده استاندار جدید مرکزی

فرماندار شهرستان سربند در سال 1372 تا 1376، فرماندار شهرستان دلیجان در سال 1376 تا 1377 از سمت‌های گذشته استاندار جدید استان مرکزی است.

وی در سال 81 تا 85 فرماندار شهرستان بندر انزلی، در سال  1385 تا 1387 فرماندار شهرستان شازند و در سال 1387 و 1388 معاون خدمات شهری شهرداری کرج و نیز سال های 88 تا 92 شهردار کرج بوده است.

سیدعلی آقازاده دارای مدرک تحصیلی کارشناس جغرافیا از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه خوارزمی است.

آقازاده پیش از این سمت های معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و چندین سمت دیگر در این وزارتخانه، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی کشور، شهردار کرج، فرماندار شهرستان های شازند، دلیجان، قشم و انزلی، مسئول دفتر جانشینی مقام معظم رهبری در امور ناجا، رئیس اداره امنیت و انتظامی وزارت کشور و... را بر عهده داشته است.

 

محمدمهدی شهریاری استاندار جدید آذربایجان غربی

محمدمهدی شهریاری در سال 1343 در شهر سملقان متولد شد.  سملقان گفته می شود رابطه نزدیکی با وزیر کشور دارد. وی در مجلس هشتم نماینده شهر بجنورد در مجلس شورای اسلامی بوده و هم اکنون سرکنسول ایران در شهر فرانکفورت است.

شهریاری از  کردهای  کرمانجی بوده و به جز سرکنسولی هیچ  سابقه  مدیریت عالی  دولتی   در کارنامه کاری خود ندارد. البته در سال 1373 به عنوان کارشناس در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه مشغول به کار شد و پس از پایان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی مجددا به وزارت امور خارجه بازگشت و سال 1393 به عنوان سرکنسول ایران در شهر فرانکفورت آلمان مشغول به کار شد.

 

بهمن مرادنیا استاندار جدید کردستان

بهمن مرادنیا سال 1344 در شهر بیجار به دنیا آمد و او نیز هیچ سابقه کار اجرایی در فعالیت های خود ندارد و تنها سابقه موجود از او نمایندگی بیجار در مجلس هشتم است.

مدرک تحصیلی استاندار جدید کردستان کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.